ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلویزیون QD-OLED سامسونگ
تکنولوژی

تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ برای 2023 با حداکثر روشنایی 2000 نیت معرفی شدند

نسخه 2023 تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ با کمک ماده‌ای جدید و هوش مصنوعی حداکثر روشنایی بالاتری ارائه می‌کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

سامسونگ امسال در نمایشگاه CES 2023 از نسل جدید تلویزیون‌های QD-OLED خود پرده برداشت. این شرکت ادعا می‌کند که این محصولات روشنایی بالاتر، رنگ‌های بهتر و طراحی ظریف‌تری دارند. به‌علاوه، گفته شده است که این تلویزیون‌ها می‌توانند از زاویه‌های مختلف بهترین کیفیت تصویر را به‌نمایش بگذارند.

نسخه 2022 تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ که در نمایشگاه CES 2022 معرفی شدند با نام S95B در دو اندازه 55 و 65 اینچی به بازار آمدند. ولی کره‌ای‌ها امسال این محصولات را با رزولوشن 4K در چهار اندازه 49، 55، 65 و 77 اینچی عرضه می‌کنند.

این تلویزیون‌ها به‌لطف ماده جدید OLED HyperEfficient EL (که روی لایه منتشرکننده نور آبی قرار می‌گیرد) و هوش مصنوعی IntelliSense AI می‌توانند به حداکثر روشنایی 2000 نیتی دست پیدا کنند؛ این یعنی تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ در سطح تلویزیون‌های Mini-LED و جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی قرار می‌گیرند. سامسونگ می‌گوید این فناوری روشنایی هر کدام از رنگ‌های موجود در RGB را بهبود می‌دهد.

هوش مصنوعی به تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ کمک می‌کند

این شرکت همچنین از هوش مصنوعی و کلان‌داده استفاده می‌کند تا اطلاعات هر پیکسل را در لحظه گردآوری کند. سپس از این اطلاعات برای کنترل دقیق نور استفاده می‌کند تا افزایش کیفیت تصویر و بهینگی مصرف انرژی فراهم شود.

این تلویزیون‌های QD-OLED جدید از نظر مصرف انرژی تا 25 درصد بهینه‌تر از مدل‌های سال 2022 هستند. کیفیت تصویر هم در این محصولات در نماهای تاریک و روشن بیشتر شده است. سامسونگ هنوز شماره مدل دقیق این تلویزیون‌ها، قیمت و زمان عرضه آن‌ها را اعلام نکرده.

به‌علاوه، فعلاً اطلاعات بیشتری درباره جزئیات فنی این محصولات در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که شاهد رابط کاربری Tizen OS، پشتیبانی از +HDR10 (اما احتمالاً نه دالبی ویژن) و دستیار صوتی بیکسبی و الکسا باشیم. پیش‌بینی می‌شود که تلویزیون‌های QD-OLED سال 2023 سامسونگ در ماه‌های آینده وارد بازارهای اروپا، آمریکای شمالی و کره جنوبی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی