ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مانیتور 540 هرتزی ایسوس
تکنولوژی

ایسوس از مانیتور 540 هرتزی با استند متحرک و مانیتور 240 هرتزی OLED با هیت‌سینک رونمایی کرد

نمایشگر 540 هرتزی ایسوس 1080p و نمایشگر 240 هرتزی این شرکت از نوع OLED با رزولوشن 1440p است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۵

ایسوس حدود هفت ماه پیش اولین مانیتور 500 هرتزی دنیا با فناوری G-Sync را معرفی کرد. این شرکت حالا نمایشگری 540 هرتزی به نام ROG Swift Pro PG248QP را با استند متفاوتی که پایه‌های آن متحرک هستند، در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرده است. ایسوس از یک مانیتور دیگر هم پرده برداشته که از هیت‌سینک اختصاصی برای کاهش دما بهره می‌برد.

مانیتور 540 هرتزی ایسوس در فصل دوم 2023 عرضه می‌شود. این محصول صفحه‌ای 24.1 اینچی با رزولوشن 1080p G-Sync دارد که از پنل TN استفاده می‌کند. استند این مانیتور طراحی خاصی دارد که اجازه می‌دهد پایه‌های آن را جمع کنید تا فضای بیشتری روی میز داشته باشید.

مانیتور ROG Swift Pro با قیمت 899 دلار به بازار می‌آید که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود. این دستگاه به‌صورت پیش‌فرض از فناوری ESS Quad DAC با تأخیر صوتی نزدیک به صفر بهره می‌برد. ایسوس می‌گوید مانیتور 540 هرتزی آن‌ها بالای 90 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

این مانیتور دو درگاه HDMI 2.0 دارد که متأسفانه نمی‌توانند خروجی کنسول‌های گیمینگ را با نرخ نوسازی بالا دریافت کنند. بااین‌حال، کاربران PC احتمالاً با DisplayPort 1.4 می‌توانند به نرخ‌های نوسازی بالا دسترسی پیدا کنند.

مانیتور OLED ایسوس با هیت‌سینک برای خنک‌کنندگی

ایسوس همچنین از مانیتور دیگری به نام ROG Swift OLED PG27AQDM رونمایی کرده است که پنلی 27 اینچی با رزولوشن 1440p و نرخ نوسازی 240 هرتزی دارد. این نمایشگر از پوشش مات بهره می‌برد و زمان پاسخگویی آن 0.03 میلی‌ثانیه است. ولی نکته متفاوت در این دستگاه وجود هیت‌سینکی است که وظیفه خنک‌کنندگی این مانیتور را بر عهده دارد.

مانیتور ایسوس 99 درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. این دستگاه به‌خاطر استفاده از پنل OLED نسبت کنتراست بالایی دارد و اجازه می‌دهد تا روشنایی و رنگ تک‌تک پیکسل‌ها را کنترل کنید. در پشت بدنه PG27AQDM هیت‌سینکی قرار گرفته است که به‌گفته ایسوس، می‌تواند گرما را از داخل دستگاه خارج کند و دما را در مقایسه با مدل‌های رقیب تا پنج درجه کاهش دهد.

ایسوس مدعی است که حداکثر روشنایی این محصول به 1000 نیت می‌رسد، اما معیار اندازه‌گیری روشنایی برای این شرکت، نمایش تصویر HDR در 3 درصد از فضای صفحه بوده است. این هیت‌سینک احتمالاً به مانیتور ایسوس کمک خواهد کرد تا ریسک مشکل سوختن پیکسل‌ها در طول زمان را پایین بیاورد. قیمت ROG Swift OLED PG27AQDM هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی