ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 7
تکنولوژی

انتشار آپدیت‌های امنیتی برای ویندوز 7 و 8.1 هفته آینده متوقف می‌شود

زمان برای کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 روبه‌پایان است؛ چرا که مایکروسافت می‌گوید از تاریخ 10 ژانویه 2023 (20 دی 1401) انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و پشتیبانی فنی برای این دو نسخه را متوقف می‌کند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

زمان برای کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8.1 رو به پایان است؛ چرا که مایکروسافت می‌گوید از تاریخ 10 ژانویه 2023 (20 دی 1401) انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و پشتیبانی فنی برای این دو نسخه را متوقف می‌کند.

مایکروسافت در خبری اعلام کرده است که کاربران ویندوز 7 و 8.1 فقط یک هفته فرصت دارند تا دستگاه‌های خود را به نسخه‌های جدیدتر ویندوز آپدیت کنند. البته پس از این تاریخ مشکلی برای این سیستم‌ها به‌وجود نمی‌آید، اما امنیت آن‌ها دیگر تضمین نخواهد شد.

افزون‌ بر این، نسخه‌های جدید مرورگر اج هم دیگر برای این دو سیستم‌عامل منتشر نمی‌شود. پیش‌تر گوگل هم در ماه اکتبر اعلام کرده بود که پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1 را در تاریخ 18 بهمن برای مرورگر کروم متوقف می‌کند و دیگر آپدیت جدیدی منتشر نخواهد کرد.

کاربران ویندوز 7 و 8.1 به فکر مهاجرت باشند

در سال 2021 تخمین زده می‌شد که ویندوز 7 همچنان حدود 100 میلیون کاربر داشته باشد. یک نظرسنجی در ماه اکتبر 2022 هم نشان داد که تعداد کامپیوترهای مجهز به ویندوز XP ،7 و 8 از تعداد کامپیوترهای مجهز به ویندوز 11 بیشتر است.

مایکروسافت اولین‌بار در سال 2020 اعلام کرد که پشتیبانی از ویندوز 7 را متوقف می‌کند. درحال‌حاضر تنها کاربرانی که هنوز برای این سیستم‌عامل آپدیت دریافت می‌کنند، افرادی هستند که پشتیبانی سه‌ساله پچ‌های امنیتی را خریده‌اند.

گفتنی است که مایکروسافت اولین‌بار در ماه اکتبر سال 2009 ویندوز 7 را به‌صورت عمومی در اختیار کاربران قرار داد.

بنابراین اکثر کاربران این دو سیستم‌عامل باید کاربران سازمانی باشند، اما اگر شما هم از جمله افرادی هستید که هنوز از ویندوز 7 یا 8.1 استفاده می‌کنید، حالا زمان خوبی است که بالاخره سیستم‌عامل خود را ارتقا دهید. مایکروسافت توصیه می‌کند که برای جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی بالقوه، تا پیش از 20 دی‌ماه این کار را انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی