ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
کسب و کار

آمازون بیش از 18 هزار نیروی خود را با هدف کاهش هزینه‌ها اخراج می‌کند

آمازون ظاهراً قصد دارد در سال جاری میلادی با هدف کاهش هزینه‌ها و تأمین رفاه بیشتر کارمندان فعلی، دست به تعدیل نیروی گسترده بزند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

آمازون می‌خواهد در سال جاری میلادی با هدف کاهش هزینه‌ها و تأمین رفاه بیشتر برای کارمندان فعلی، بیش از 18 هزار نیروی کاری خود را تعدیل کند.

مدیرعامل این شرکت در پیامی به کارمندان خود از روزهای بهتری برای پرسنل خبر داد که نشان می‌دهد آمازون برنامه‌های تعدیل نیرو را دنبال می‌کند. با اخراج 18 هزار نیرو، درواقع حدود 6 درصد از تقریباً 300 هزار کارمند آمازون بیکار می‌شوند.

آمازون تنها شرکتی نیست که چنین تصمیمی می‌گیرد و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری نیز در سال گذشته میلادی و در ادامه در سال جدید چنین برنامه‌هایی را دنبال می‌کنند.

پیش‌تر خبرهایی در مورد تصمیم آمازون برای تعدیل نیرو در سال 2023 به‌صورت غیررسمی منتشر شده بود و حالا این خبرها رنگ واقعیت به خود گرفتند. روند روبه‌رشد افزایش هزینه‌ها باعث شده است که برخی شرکت‌های بزرگ برای کاهش هزینه‌ها دست به تعدیل نیرو بزنند.

روند تعدیل نیرو در آمازون ادامه دارد

آبان‌ماه امسال نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مدعی شد که آمازون می‌خواهد 10 هزار نیرو را اخراج کند. در همان مقطع زمانی برخی از کارمندان بخش‌های الکسا، بازی‌های ابری و Luna از کار بیکار شدند. اما روند اخراج‌ها متوقف نشد و حالا برای سال جدید میلادی نیز این رویه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل این شرکت می‌خواهد با تعدیل نیرو، ضمن کاهش هزینه‌ها، شرایط بهتری را برای پرسنل آمازون فراهم کند تا بتوانند بهتر از قبل هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهند. 18 هزار نیرویی که اخراج می‌شوند بیشتر در فروشگاه‌های آمازون و سازمان‌های PXT مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است آمازون پیش از این روند استخدام‌ها را تا حد زیادی در بسیاری از ردیف‌های شغلی متوقف کرده بود. حتی در برخی از انبارهای آمازون، روند استخدام‌ها به‌صورت کامل متوقف شده بود. این شرکت اعلام کرده بود که به‌دلیل همه‌گیری کرونا، مجبور شده در برخی از انبارها نیروی بیشتری استخدام کند و حالا آن نیاز برطرف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی