ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایسوس
تکنولوژی

ایسوس همراه با ZenBook Pro 14، از نسخه جدید چندین لپ‌تاپ OLED خود رونمایی کرد

ایسوس با معرفی این لپ‌تاپ‌ها تلاش کرده تا علاوه بر رقابت با اپل، نیاز طیف گسترده‌ای از کاربران مختلف را برآورده کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۹

لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک ایسوس (Asus Zenbook) از ابتدا برای رقابت با مک‌بوک‌های اپل معرفی شده بودند و اکنون این شرکت از دستگاه‌های جدید Asus ZenBook Pro 14 و 16X همراه با لپ‌تاپ‌های OLED جدید دیگری رونمایی کرده است که در ادامه مشخصات آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

با توجه به عملکرد و عمر باتری فوق‌العاده‌ای که پردازنده‌های داخلی اپل ارائه می‌کنند، قطعاً رقابت یک امر مشکل برای ایسوس محسوب می‌شود؛ اما این شرکت سخت در تلاش است. سال گذشته، ایسوس تمرکز خود را روی نمایشگرهای OLED گذاشت و دستگاه‌های خود را با پنل‌های 120 هرتزی معرفی کرد و امسال چندین دستگاه تازه با جدیدترین تراشه‌های اینتل و انویدیا توسط این شرکت معرفی شده‌اند.

لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس

لپ‌تاپ ایسوس
Asus Zenbook Pro 14 OLED

یکی از این دستگاه‌ها با نام ایسوس ذن‌بوک پرو 14 مدل کاملاً جدیدی است که از نمایشگر 14.5 اینچی 120 هرتزی OLED با رزولوشن 2.8K بهره می‌برد. از نظر مشخصات داخلی، این دستگاه حداکثر به پردازنده نسل سیزدهم Core i9-13900H و کارت گرافیک GeForce RTX 4070 مجهز شده است. همچنین یک باتری 76 وات ساعتی در آن وجود دارد.

از جمله دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به درگاه کارت SD، پورت HDMI 2.1، پورت‌های Thunderbolt 4 و USB-C با سرعت USB 3.2 Gen 2 همراه با جک هدفون اشاره کرد.

دستگاه جدید دیگری که توسط ایسوس معرفی شده است، Asus Zenbook Pro 16X OLED نام دارد. ایسوس می‌گوید که برای این دستگاه با اینتل برای تراشه سفارشی i9-13905H همکاری کرده است. همچنین مادربرد این دستگاه تا 38 درصد کوچک‌تر شده و خنک‌کننده فلز مایع و یک محفظه بخار منحنی به آن اضافه شده است تا تراشه‌های آن (از جمله یک کارت گرافیک RTX 4080 موبایل) بتوانند توان طراحی گرمایی 155 وات برسند.

لپ‌تاپ OLED
Asus Zenbook Pro 16X OLED

این دستگاه نیز دارای یک پنل 120 هرتزی OLED با رزولوشن 3.2K، دو پورت Thunderbolt 4، یک اسلات کارت SD Express، پورت HDMI 2.1، یک قلم و باتری 96 وات-ساعتی است.

ایسوس همچنین لپ‌تاپ Zenbook 14X OLED خود را به پردازنده‌های جدیدتر Raptor Lake اینتل مجهز کرده است و قدرتمندترین گزینه از پردازنده Core i9-13900H بهره می‌برد. همچنین این دستگاه که در گذشته از کارت گرافیک RTX 2050 بهره می‌برد، اکنون به مدل جدیدتر RTX 3050 مجهز شده است که 30 درصد عملکرد بهتر را نسبت به نسل قبل ارائه می‌کند.

لپ‌تاپ جدید

Zenbook 14 Flip OLED دیگر دستگاه جدید ایسوس است که می‌تواند برای طراحان گزینه جذابی باشد؛ زیرا همان‌طور که از نام آن پیداست، دارای صفحه‌ای با قابلیت چرخش 360‌درجه‌ای است. این دستگاه نیز از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل (i7-1360P یا i5-1340P) بهره می‌برد و دارای پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe است. از دیگر مشخصات قابل‌توجه آن می‌توان به نمایشگر لمسی 14 اینچی OLED با وضوح 2.8K و نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتز اشاره کرد.

ایسوس ذن‌بوک

دو دستگاه جدید با نام‌های Vivobook Pro 16X و Vivobook Pro 16X 3D گزینه‌های بعدی جدید ایسوس را تشکیل می‌دهند که فقط از نظر نمایشگر با یکدیگر تفاوت دارند. نوع سه‌بعدی آن دارای یک نمایشگر 16 اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و وضوح 3.2K است و نسخه معمولی از یک پنل 16 اینچی IPS با رفرش ریت 165 هرتز و وضوح 2.5K بهره می‌برد.

هر دو دستگاه به پردازنده اینتل Core i9-13980HX به‌همراه آخرین پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ سری RTX 40 انویدیا مجهز شده‌اند و ظاهراً این‌بار خبری از نسخه AMD این دستگاه‌ها وجود ندارد.

به همین ترتیب، دو دستگاه جدید هم با نام‌های ProArt Studiobook 16 OLED و ProArt Studiobook 16 3D OLED معرفی شده‌اند که باز هم از نظر نمایشگر متفاوت هستند. هر دو دستگاه با پشتیبانی از پردازنده Core i9-13980HX اینتل و کارت گرافیک لپ‌تاپ انویدیا GeForce RTX 4070 عملکرد حرفه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهند.

بااین‌حال، مدل 3D این دستگاه دارای یک نمایشگر 16 اینچی OLED با رزولوشن 3.2K است که با لمس یک دکمه قابلیت تبدیل به سه‌بعدی را دارد. این ویژگی که ایسوس آن را Spatial Vision می‌نامد، از ردیابی چشم و یک لنز عدسی برای ارائه دو تصویر مجزا به چشمان کاربران استفاده می‌کند. نسخه معمولی آن دارای یک صفحه نمایش لمسی 16 اینچی است.

درنهایت، آخرین دستگاه معرفی‌شده توسط ایسوس Asus ExpertBook B9 OLED نام دارد که برای اهداف تجاری طراحی شده است. این دستگاه از یک نمایشگر 14 اینچی OLED با وضوح 2.8K، پردازنده جدید نسل سیزدهم اینتل بهره می‌برد و همچنین گزینه‌هایی با حداکثر 64 گیگابایت رم ارائه شده است.

دستگاه‌های جدید ذن‌بوک، ProArt Studiobooks و ویوو‌بوک‌ها در سه‌ماهه دوم و ExpertBook B9 در سه‌ماهه سوم 2023 وارد بازار می‌شوند. ایسوس هنوز قیمت این دستگاه‌های جدید را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی