ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ از نمایشگر OLED مخصوص گوشی‌ها با روشنایی 2000 نیت رونمایی کرد

این نمایشگر شاید در گلکسی S23 اولترا استفاده شود تا علاوه بر روشنایی بهتر، محدوده دینامیکی بهتری نیز ارائه کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سامسونگ در CES 2023 از نمایشگر OLED جدید خود برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. این نمایشگر دارای گواهینامه UDR 2000 است و حداکثر روشنایی 2000 نیت را ارائه می‌کند. با توجه به اینکه سامسونگ معمولاً از جدیدترین و بهترین نمایشگرها در گوشی‌های سری گلکسی S خود استفاده می‌کند، می‌توان انتظار داشت که از این نمایشگر در گلکسی S23 اولترا استفاده کند.

سامسونگ به‌طور دقیق معنای UDR را فاش نکرده، اما احتمالاً فرم کوتاه‌شده‌ای برای Ultra Dynamic Range است. درحال‌حاضر نمایشگرهای HDR محدوده دینامیکی بهبودیافته‌ای دارند که باعث می‌شود محتوا واضح‌تر به‌نظر برسد. با توجه به اینکه «Ultra» بهتر از «High» در نظر گرفته می‌شود، می‌توان گفت نمایشگر UDR سامسونگ دامنه دینامیکی بهتری نسبت به نمایشگرهای مورد استفاده در گوشی‌های فعلی‌اش داشته باشد.

نمایشگر موبایل

در نمایشگاه CES 2022، سامسونگ UDR 2000 OLED جدید را با یک نمایشگر OLED معمولی مقایسه کرد. با نگاهی به این دو پنل، به‌نظر می‌رسد صفحه نمایش UDR، علاوه‌بر روشنایی بیشتر، محدوده دینامیکی بهتری نیز دارد.

به گفته سامسونگ، نمایشگر OLED جدید آن توسط سازمان ایمنی UL که یک شرکت مستقل تست و اعتبارسنجی است، تأیید شده و گواهینامه UDR 2000 را به آن اعطا کرده است.

استفاده از نمایشگر جدید سامسونگ در S23 اولترا؟

گوشی پرچمدار نسل فعلی سامسو‌نگ، یعنی گلکسی S22 اولترا، دارای نمایشگری با حداکثر روشنایی حدود 1750 نیت است. در مقابل، اپل به‌عنوان رقیب اصلی سامسونگ برای گوشی‌های آیفون 14 پرو از نمایشگرهایی با حداکثر روشنایی بیش از 2000 نیت استفاده می‌کند.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که گلکسی S23 اولترا نمایشگر بهتری داشته باشد تا نه‌تنها روشنایی آن با آیفون 14 پرو برابری کند، بلکه دامنه دینامیکی بهتری نیز داشته باشد و احتمالاً عنوان بهترین نمایشگر گوشی‌های هوشمند در تمام دوران را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی