ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

نماینده مجلس: اگر استفاده از فیلترشکن جرم‌انگاری شود، مسئولان باید در اولویت برخورد قرار گیرند

به گفته سعیدی، مجلس قصدی برای جرم‌انگاری استفاده از فیلترشکن ندارد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۵

یک نماینده مجلس اعلام کرد هنوز تصمیمی برای جرم‌انگاری استفاده از VPN و فیلترشکن گرفته نشده است. به اعتقاد سعیدی اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، مسئولان دولتی که به‌دنبال گرفتن تیک آبی هستند باید در اولویت برخورد قانونی قرار گیرند.

براساس گزارشی که ایسنا منتشر کرد، قوه قضاییه موظف شده است تا با فروشندگان فیلترشکن‌ غیرمجاز برخورد قانونی کند. طرح این موضوع، اذهان عمومی را با یک سؤال جدی روبه‌رو کرده است: «آیا استفاده از VPN و فیلترشکن جرم است و کاربران نیز مجازات خواهند شد؟».

در همین رابطه، «معین‌الدین سعیدی»، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با انتخاب اعلام کرد هیچ تصمیمی برای جرم‌انگاری استفاده از فیلترشکن گرفته نشده است: «تا جایی که در این زمینه می‌دانم هنوز تصمیمی گرفته نشده و طرحی هم ارجاع داده نشده است. تا آنجایی که اطلاع دارم، مجلس هم به‌دنبال این قضیه نیست.»

او گفت اگر قرار است این اتفاق بیفتد، مسئولان دولتی که به‌دنبال گرفتن تیک آبی هستند، حتماً باید در اولویت برخورد قانونی قرار گیرند:

«وقتی که بسیاری از مسئولان عالی اجرایی از پلتفرم‌های فضای مجازی فیلتر‌شده استفاده می‌کنند، چگونه می‌توانند این دوگانگی را بعداً توجیه کنند؟ البته که عملاً هم این امر را ما داریم می‌بینیم، ولی مردم این دوگانگی را نمی‌پذیرند.»

استفاده مسئولان دولتی و حکومتی از پلتفرم‌های فیلتر‌شده نیز تقریباً به امری عادی تبدیل شده است. بررسی‌های دیجیاتو در خرداد‌ماه امسال نشان داد بیش از 260 مقام رسمی از اعضای هیئت دولت گرفته تا مجلس، شورای شهر تهران و سایر نهادهای سیاسی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و… در توییتر فعال هستند.

لازم به ذکر است روز گذشته ایسنا گزارش داد که طبق تصمیمات اخذ‌شده در کشور، وزارت ارتباطات بایستی فیلترشکن‌ها را شناسایی و از دسترس خارج کند. قوه قضاییه نیز موظف شده است با همکاری وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، با فروشندگان فیلترشکن‌ برخورد قانونی و متخلفان را مجازات کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی