ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
کسب و کار

سود سه‌ماهه سامسونگ به پایین‌ترین حد خود در 8 سال گذشته رسید

طبق گزارش‌های موجود، تقاضای ضعیف تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند دلیل اصلی این کاهش سود است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

با کاهش تقاضای جهانی برای تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند به‌دلیل تورم بالا و کندی اقتصاد، سود سامسونگ در سه‌ماهه منتهی به دسامبر پایین‌ترین حد خود در هشت سال گذشته را به ثبت رساند و با کاهش 69 درصدی، به 3.4 میلیارد دلار رسید.

غول کره‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«با وجود تداوم عدم قطعیت‌های خارجی، از جمله رکود بالقوه اقتصاد جهانی، درآمد کلی به‌شدت در سه ماه کاهش یافت؛ زیرا شاهد کاهش قابل‌توجهی در نتایج کسب‌و‌کار حافظه به‌دلیل تقاضای کم و فروش ضعیف گوشی‌های هوشمند بودیم.»

این غول سازنده تراشه‌های حافظه و تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در این سه‌ماهه همچنین فروش 55 میلیارد دلاری را تجربه کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً 8.6 درصد کاهش داشته است.

سود کسب‌و‌کار

به گفته TrendForce، کاهش شدید تقاضا برای تراشه‌های حافظه، از جمله DRAM و NAND که در گجت‌ها و مراکز داده استفاده می‌شوند، تولید‌کنندگان و فروشندگان مانند سامسونگ را مجبور به کاهش قیمت آن‌ها کرده است.

این شرکت تحقیقات بازار گفت:

«برای کسب‌وکار تراشه‌های حافظه، کاهش تقاضا در فصل چهارم بیشتر از حد انتظار بود؛ چرا که مشتریان به‌خاطر نگرانی از کاهش بیشتر تمایل مصرف‌کنندگان برای خرید محصول، موجودی‌شان را براساس برنامه‌هایشان برای صرفه‌جویی بیشتر مالی، تنظیم کردند. همچنین سود حاصل از بخش «تجربه موبایل» با کاهش فروش و درآمد گوشی‌های هوشمند به‌دلیل تقاضای ضعیف ناشی از مشکلات کلان در بلندمدت، کاهش یافت.»

تهدیدهای ژئوپلیتیکی نگرانی دیگری برای شرکت‌های نیمه‌هادی است که در جنگ فناوری بین ایالات متحده و چین درگیر شده‌اند. اکتبر گذشته، ایالات متحده محدودیت‌های صادراتی جدیدی را وضع کرد که شرکت‌ها را ملزم به دریافت مجوز برای فروش تراشه‌های نیمه‌رسانا برای ابررایانه‌ها و هوش مصنوعی به شرکت‌های چینی می‌کرد.

سامسونگ بیانیه کامل درآمد خود را که شامل سود خالص سه‌ماهه چهارم می‌شود، همراه با جزئیات بیشتری در پایان این ماه ارائه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی