ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
کسب و کار

سامسونگ نگران کاهش تقاضای جهانی برای محصولات خود است

ظاهراً سامسونگ به‌اندازه‌ای نگران است که امسال برخلاف سنت سال‌های گذشته مبنی بر حضور مدیرکل در بخش‌های مختلف، با مدیران جلسه‌ای تشکیل شده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ دی ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

طبق گزارشی، رئیس هیئت‌مدیره سامسونگ، «لی جائه-یونگ» در اولین روز کاری سال نو میلادی، با مدیران تمام بخش‌های این کمپانی کره‌ای جلسه داشته است. جائه-یانگ از مدیران این بخش‌ها خواسته تا فوراً یک طرح اضطراری برای مقابله با عدم قطعیت‌های فزاینده در اقتصاد جهانی ارائه کنند.

طبق گزارش رسانه کره‌ای Pulse، این جلسه در تاریخ 2 ژانویه 2023 (12 دی‌ماه) برگزار شد و در آن مدیران بخش سامسونگ الکترونیکس، سامسونگ C&T Corp و بخش بیمه عمر سامسونگ حضور داشتند. در این جلسه، مقامات ارشد این شرکت کره‌ای در مورد اقدامات مختلف برای مدیریت کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان در بازاری که از نرخ تورم و بهره بالا رنج می‌برد، صحبت کردند.

لی جائه-یونگ
لی جائه-یونگ

کاهش تقاضای جهانی سامسونگ را نگران کرده است

هر سال جدیدی که شروع می‌شود، رئیس‌کل سامسونگ به سایت‌های تجاری این کمپانی سر می‌زند تا کارکنان را تشویق و روحیه آن‌ها را تقویت کند و همچنین اگر پروژه جدیدی در جریان بود، آن را افتتاح کند. اما امسال سامسونگ رویه متفاوتی را در پیش گرفت و لی جائه-یونگ تصمیم گرفت درباره کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان با مدیران بخش‌های مختلف جلسه تشکیل دهد که نشان‌دهنده نگرانی سامسونگ از این مسئله است.

سامسونگ نگران رکود اقتصاد جهانی است که با توجه به پیش‌بینی‌های اخیر، این نگرانی کاملاً قابل‌توجیه است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که در سال جاری میلادی نه‌تنها درآمد و سود این کمپانی کره‌ای از کسب‌وکار نیمه‌رساناها کاهش چشمگیری را تجربه خواهد کرد، بلکه سایر کسب‌وکارهای آن مانند بخش گوشی‌های هوشمند هم به‌خاطر کاهش تقاضای جهانی، با کاهش درآمد روبه‌رو می‌شود.

در‌حالی‌که پیش‌بینی‌ها از عملکرد نامناسب بازار تراشه در سال 2023 حکایت دارند، ظاهراً وضعیت بازار در سال 2024 کاملاً تغییر می‌کند. بنابراین کسب‌وکار نیمه‌رسانا سامسونگ سال آینده میلادی وضعیت بسیار بهتری را تجربه خواهد کرد. بااین‌حال نمی‌دانیم بازار گوشی‌های هوشمند چه تغییری در سال 2024 خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی