ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین آیفون استیو جابز
تکنولوژی

16 سال پیش در چنین روزی، استیو جابز از اولین آیفون رونمایی کرد

اولین نسل آیفون با نمایشگر 3.5 اینچی و دکمه هوم معروف خود، در دنیای گوشی‌های هوشمند انقلابی به‌پا کرد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

امروز، شانزدهمین سالی است که استیو جابز در Macworld در سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا روی صحنه رفت و اولین نسل آیفون را به جهانیان نشان داد؛ دستگاهی که صنعت گوشی‌های هوشمند را متحول کرد.

استیو جابز در تاریخ 9 ژانویه 2007 روی صحنه اعلام کرد که اپل می‌خواهد گوشی‌ها را دوباره اختراع کند. آیفون در زمان خودش یک گوشی متفاوت نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار بود و از طراحی آینده‌نگرانه، نمایشگر مولتی‌تاچ و سیستم‌عامل iPhoneOS بهره می‌برد و همچنین فاقد هرگونه کیبورد فیزیکی بود.

آیفون، یکی از تأثیرگذارترین گوشی‌های تاریخ

جابز در زمان معرفی آیفون، آن را یک آیپاد با کنترل‌های لمسی، یک تلفن و یک ابزار ارتباط اینترنتی معرفی کرد که البته تمام آن‌ها در یک دستگاه جمع شده بودند. آیفون اصلی نمایشگر 3.5 اینچی LCD، دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی و بدنه‌ای از جنس پلاستیک و آلومینیوم داشت.

اولین آیفون

از 2007 تا به امروز، اپل هر سال نسل جدیدی از آیفون را با قابلیت‌های جدیدی معرفی کرده است و بدون‌شک آیفون‌ها یکی از تأثیرگذارترین گوشی‌های تاریخ به‌حساب می‌آیند. در سال 2010 اپل با معرفی آیفون 4، طراحی گوشی‌های هوشمندش را تغییر داد و آیفون 4 به یکی از مهم‌ترین آیفون‌ها در طول حیات این دستگاه تبدیل شد.

دو سال بعد، آیفون 5 با طراحی جدید از راه رسید. این دستگاه در زمان خودش، باریک‌ترین گوشی جهان بود و از نمایشگر Retina، تراشه A6 و دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

با گذر زمان فناوری‌های جدیدی به آیفون‌ها اضافه شدند؛ از تاچ‌آیدی گرفته تا فیس‌آیدی و البته طراحی‌های جدید مانند ناچ و جزیره پویا (Dynamic Island).

اپل اگرچه نسبت به سازندگان اندرویدی در طول سال گوشی‌های بسیار کمتری روانه بازار می‌کند، اما اکثر سود این بازار به حساب‌های بانکی کوپرتینویی‌ها واریز می‌شود.

امروزه تأثیرگذاری آیفون‌ها به اندازه‌ای زیاد است که معمولاً هر بار اپل ویژگی جدیدی به آن‌ها اضافه می‌کند، پس از مدتی به گوشی‌های اندرویدی راه می‌یابند. البته اگر کوپرتینویی‌ها تصمیم به حذف قابلیتی از این محصولات بگیرند، بازهم سازندگان اندرویدی از آن پیروی می‌کنند، مانند حذف شارژر از جعبه آیفون‌ها!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی