ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپدیت‌های انویدیا
تکنولوژی

انویدیا احتمالاً از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی بهتر درایورهای کارت گرافیک استفاده خواهد کرد

انویدیا با این آپدیت‌ها که احتمالاً با هوش مصنوعی ساخته می‌شوند، می‌تواند تا 30 درصد به افزایش توان کارت‌های گرافیک خود کمک کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

طبق شایعه‌ای تازه، انویدیا به‌دنبال استفاده از بهینه‌سازی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آپدیت درایورهای کارت‌های گرافیک خود است. این آپدیت‌ها احتمالاً می‌توانند به افزایش حداکثر 30 درصدی توان پردازشگرها کمک کنند.

منبعی در توییتر با نام کاربری CapFrameX در شایعه‌ای اعلام کرده که انویدیا مشغول کار روی درایورهای جدیدی با بهینه‌سازی‌های هوش مصنوعی است که احتمالاً در فصل اول سال 2023 منتشر می‌شوند. نکته قابل‌توجه این است که خود این منبع هم از این خبر با عنوان شایعه یاد کرده و فعلاً باید با تردید به آن نگاه کرد.

بااین‌حال گزارش امروز می‌گوید این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند حداکثر تا 30 درصد به افزایش توان پردازشگرهای گرافیکی کمک کنند. البته میانگین بهبود در محصولات این شرکت حدود 10 درصد خواهد بود. افزون‌براین، هنوز نمی‌دانیم که این درایورهای جدید برای کدام محصولات عرضه خواهند شد و روی هر دستگاه به‌طور دقیق چه تأثیری خواهند گذاشت.

درایورهای انویدیا از اینتل و AMD پیشی می‌گیرند

هوش مصنوعی در چند وقت اخیر یکی از مهم‌ترین مباحث دنیای فناوری بوده است و شرکت‌ها سعی دارند به روش‌های مختلف از الگوریتم‌های آن در محصولات خود استفاده کنند. اگر این شایعه درست باشد، انویدیا می‌تواند فاصله خود را با اینتل و AMD بیشتر کند و درایورهای بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

این شرکت پیش‌تر گفته بود که آن‌ها حالا نه‌تنها نسبت به اینتل و AMD درایورهای جدید بیشتری را در اختیار محصولات خود قرار می‌دهند، بلکه از بازی‌های بیشتری به‌صورت اختصاصی پشتیبانی می‌کنند. انویدیا از طریق کتابخانه NVIDIA Game Ready Drivers به بهبود عملکرد و کیفیت صدها بازی مدرن و حتی قدیمی کمک می‌کند.

این شرکت همچنین اخیراً وعده داده بود که مجموعه‌ای از بهینه‌سازی‌ها را در یک آپدیت بزرگ برای فناوری DLSS عرضه کند. این آپدیت تا انتهای فصل اول سال 2023 منتشر خواهد شد. انویدیا سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی فناوری DLSS کرده است که عملکرد آن به‌طور عمده به هسته‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تنسور وابسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی