ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارتباطات آیفون
تکنولوژی

بلومبرگ: اپل می‌خواهد تراشه‌های وای‌فای، بلوتوث و 5G را خودش بسازد

اپل نه‌تنها می‌خواهد تا دو سال دیگر تراشه 5G آیفون را خودش بسازد، بلکه قصد دارد تراشه‌های وای‌فای و بلوتوث را هم اختصاصی تولید کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

اپل ظاهراً درحال تلاش برای تولید تراشه جدیدی است که بتواند جایگزین تراشه وای‌فای و بلوتوث شرکت برودکام شود. البته این شرکت می‌خواهد درنهایت قابلیت‌های سلولار را هم به این تراشه اضافه کند تا یک چیپ جامع برای امور ارتباطی داشته باشد.

به گزارش بلومبرگ، اپل می‌خواهد تراشه‌ای بسازد که جایگزین تراشه‌های وای‌فای، بلوتوث و سلولار شود. البته این شرکت در ابتدا صرفاً تمرکز خود را روی توسعه تراشه‌ای می‌گذارد که بتواند جایگزین تراشه وای‌فای و بلوتوث شرکت برودکام شود. این محصول احتمالاً تا سال 2025 آماده استفاده خواهد بود.

اپل همچنان روی مودم 5G کار می‌کند

بلومبرگ همچنین اخبار جدیدی را درباره مودم 5G اختصاصی اپل منتشر کرده است. این رسانه می‌گوید کوپرتینویی‌ها می‌خواهند از انتهای سال 2024 یا اوایل سال 2025 از مودم اختصاصی خود استفاده کنند. این شرکت احتمالاً این تراشه را ابتدا روی یک محصول عرضه خواهد کرد و بعد تقریباً در طول سه سال همه دستگاه‌ها را به مودم خود مهاجرت می‌دهد.

بااین‌حال، تولید مودم اختصاصی کار ساده‌ای نبوده و نخواهد بود. اپل در سال 2019 بخش عمده کسب‌وکار مودم‌های موبایلی اینتل را خرید و ظاهراً قصد داشت تا سال 2023 از مودم‌های 5G خودش در آیفون‌ها استفاده کند، اما اظهارات اخیر مدیران کوالکام نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها حداقل تا سال 2024 همچنان مشتری مودم‌های این شرکت خواهند بود.

اپل در سال‌های اخیر سعی داشته است تا وابستگی خود را به بقیه شرکت‌ها کمتر کند. این شرکت حالا اکثر تراشه‌های اصلی محصولات خود از جمله آیفون و مک‌ها را خودش می‌سازد و می‌خواهد برای سایر تراشه‌ها هم وابستگی کمتری داشته باشد. گفتنی است که برودکام همچنین تراشه‌های فرکانس رادیویی و شارژ بی‌سیم را برای این شرکت تولید می‌کند و کوپرتینویی‌ها قصد دارند این قطعات را هم با نمونه‌های اختصاصی خود جایگزین کنند.

اپل و برودکام هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی