ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

درخواست وزارت راه از دیوار و شیپور: آگهی بدون مجوز پیش‌فروش ساختمان را منتشر نکنید

این درخواست در راستای کاهش کلاهبرداری‌ها در زمینه پیش‌فروش ساختمان است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۰

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران طی نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های دیوار و شیپور از آن‌ها خواست تا آگهی‌های پیش‌فروش ساختمان‌هایی را که فاقد مجوز هستند، منتشر نکنند.

پیش‌فروش ساختمان یکی از راه‌های کلاهبرداری از متقاضیان مسکن است که برای کاهش ریسک‌های آن، در سال 1389 قانونی برای این امر مصوب شد. حال «خلیل محبت‌خواه»، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با ارسال نامه به مدیران دو پلتفرم ثبت آگهی دیوار و شیپور، از آن‌ها خواست تا با مدنظر قرار‌دادن این قانون و دستورالعمل‌های مربوطه، مراحل قانونی جهت انتشار آگهی پیش‌فروش را رعایت کنند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از تسنیم، در بخشی از نامه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران آمده است:

«هرگونه انتشار تبلیغات جهت پیش‌فروش ساختمان نیاز به تأیید ادارات کل راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دارد، اما در برنامه‌های دیوار و شیپور مواردی دیده و گزارش شده است که متأسفانه بدون اخذ مجوز بوده.»

محبت‌خواه با یادآوری تخلفات زیادی که توسط کلاهبرداران در زمینه پیش‌فروش ساختمان صورت گرفته و پرونده‌های متعددی در مراجع قضایی تشکیل شده است، از این دو پلتفرم خواست ترتیبی اتخاذ کنند که بدون دریافت مجوز از این اداره کل، هیچ آگهی پیش‌فروشی در دیوار و شیپور منتشر نشود: «در غیر این صورت مسئولیت قانونی و حقوقی عواقب این موضوع بر عهده آن شرکت است.»

درخواست همکاری از سوی یک نهاد دولتی، موضوع تازه‌ای برای پلتفرم‌های ثبت آگهی نیست. پیش‌تر طی نامه‌ای خطاب به رؤسای مرکز امور اصناف، بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو ابلاغ شده بود. طبق این ابلاغیه، پلتفرم‌های درج آگهی خودرو موظف شدند تا روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود، اعم از وب‌سایت و نرم‌افزار، 6 قابلیت مهم را ایجاد کنند که یکی از آن‌ها احراز هویت آگهی‌کنندگان خودرو بود که البته این موضوع، برای کاربران الزامی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی