ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مقایسه آمار فروش ب ام و و مرسدس بنز
اخبار خودرو

شکست مرسدس بنز از ب‌ام‌و در آمار فروش برای دومین سال متوالی

خودروسازان بزرگ جهان طبق یک رسم دیرینه درحال انتشار آمار فروشِ سال قبل خود هستند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

با ورود به سال جدید میلادی، خودروسازان بزرگ جهان طبق یک رسم دیرینه درحال انتشار آمار فروش سال قبل خود هستند. نگاهی به آمار دو شرکت ب ام و و مرسدس بنز حکایت از آن دارد که خودروساز مونیخی باز هم در سال 2022 بهتر عمل کرده و میزان فروش آن 56,792 دستگاه بیشتر از رقیب دیرینه بوده است. نکته تأمل‌برانگیز اینکه فروش هر دو کمپانی در مقایسه با سال 2021 روندی نزولی را طی کرده است.

براساس آمار، تعداد مدل‌های تحویلی ب ام و به مشتریان در سال گذشته به رقم 2,100,692 دستگاه می‌رسد. این تعداد در مقایسه با سال 2021 افتی 5.1 درصدی دارد. مرسدس بنز هم رکورد فروش 2,043,900 دستگاه را ثبت کرده که آن هم در مقایسه با سال 2021 یک درصد کمتر است. دیگر برند لوکس آلمانی، یعنی آئودی فعلاً آمار خود را منتشر نکرده، اما به‌احتمال‌قوی همچون سال‌های قبل این شرکت با اختلافی زیاد در رتبه سوم جای خواهد گرفت.

استقبال بالای مشتریان از محصولات هیبریدی و برقی ب ام و

نگاهی دقیق‌تر به آمار ب ام و نشان می‌دهد محصولات هیبریدی و برقی این شرکت با استقبال بالایی روبه‌رو هستند، به‌طوری که میزان فروش این مدل‌ها با 35.6 درصد رشد در سال گذشته، به 372,956 دستگاه رسیده است. مرسدس بنز نیز وضعیت مشابهی دارد و فروش خودروهای هیبریدی شارژی و برقی آن با 19 درصد رشد همراه است. مشتریان کشورهای مختلف، سال گذشته 319,200 خودرو با پیشرانه هیبریدی شارژی و برقی از کمپانی مرسدس بنز خریداری کرده‌اند. با احتساب فروش برند اسمارت، باید گفت تقریباً از هر دو خودروی فروخته‌شده توسط گروه مرسدس بنز، یک دستگاه به باتری مجهز بوده است.

مقایسه آمار فروش ب ام و و مرسدس بنز

در گروه ب ام و، برند مینی هم با 3 درصد افت تقاضا روبه‌رو بوده. از بین مدل‌های مختلف این شرکت انگلیسی، مینی کوپر SE پرفروش‌ خودروی سال 2022 محسوب می‌شود. این خودروی 43,744 مشتری را راهی نمایندگی‌های فروش مینی کرده که در مقایسه با سال 2021 بیش از 25 درصد بیشتر است. درمجموع دو برند ب ام و و مینی 215,755 خودروی مجهز به باتری (شامل مدل‌های هیبریدی و برقی) در سال 2022 فروخته‌اند که نشان از رشد 107.7 درصدی دارد.

مقایسه آمار فروش ب ام و و مرسدس بنز در سال‌های اخیر

رکوردهای تاریخی برای رولزرویس و مایباخ

حتماً می‌دانید که برند اشرافی رولزرویس نیز عضوی از گروه ب ام و به‌شمار می‌رود. این برند در سال 2022 موفق به فروش 6,021 خودرو شده است. نکته جالب اینکه با این آمار، رولزرویس پرفروش‌ترین سال تاریخ خود را سپری کرده است. رقیب مستقیم این برند از گروه مرسدس بنز، یعنی مایباخ، وضعیت مشابهی دارد. این برند اشرافی با 37 درصد رشد، رکورد فروش 21,600 خودرو در سال 2022 را از خود برجای گذاشته که بهترین رکورد تاریخ کمپانی است.

با وجود افت آمار فروش سالانه، در سه‌ماهه پایانی سال گذشته استقبال از محصولات هر دو گروه ب ام و و مرسدس روندی صعودی داشته است. برای مثال در فصل آخر سال 2022 فروش گروه ب ام و نسبت به سه‌ماهه سوم 10.6 درصد رشد کرده که این رقم برای مرسدس برابر با 17 درصد رشد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی