ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست
تکنولوژی

کاربران هدست Meta Quest حالا می‌توانند ضربان قلب خود را در تمرینات ردیابی کنند

همچنین کاربران اندروید می‌توانند داده‌های تمرین خود را از طریق Health Connect به‌صورت خودکار همگام‌سازی کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

متا دو ویژگی جدید تناسب اندام را به هدست های Meta Quest خود اضافه می‌کند. اولین مورد یکپارچه سازی Health Connect است، به این معنی که کاربران اندروید می‌توانند درنهایت داده‌های مربوط به تمرین Quest خود را به‌طور خودکار همگام‌سازی کنند. ویژگی دیگر که شاید برای علاقه‌مندان به تناسب اندام واقعیت مجازی هیجان‌انگیزتر باشد، قابلیت هماهنگ‌کردن مانیتورهای ضربان قلب بلوتوث است که می‌تواند به کاربران آمار لحظه‌ای را نشان دهد.

Health Connect که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا داده‌های سلامت و تناسب اندام را بین چندین برنامه به اشتراک بگذارند، API سلامتی گوگل است. ادغام آن به این معنی است که اکنون می‌توانید تمرینات Quest Move VR خود را بدون نیاز به انجام کاری به Google Fit پیوند دهید. متا سال گذشته برای کاربران iOS، چنین قابلیتی را با Apple Health فعال کرده بود.

تمرین واقعیت مجازی

متا می‌گوید که آمار کاربران به‌صورت محلی در هدست Quest ذخیره می‌شود و تنها درصورتی برای سرورهای این شرکت ارسال می‌شود که بخواهید آمار خود را برنامه Meta Quest همگام‌سازی کنید که برای کارکرد Health Connect باید این کار را انجام دهید. متا همچنین می‌گوید که داده‌های کاربران به‌صورت رمزگذاری‌شده هستند و برای تبلیغات هدفمند از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

ردیابی ضربان قلب با هدست متا

قابلیت دیگری که به آن اشاره کردیم، اتصال هدست با یک نمایشگر ضربان قلب بلوتوث است که باعث می‌شود مانند تصویر زیر، ضربان قلب کاربران به‌صورت یک آمار لحظه‌ای از طریق Meta Quest Move Overlay در کنار کالری سوزانده‌شده و دقایق تمرین قابل مشاهده باشد.

ضربان قلب

سخنگوی متا درباره این ویژگی می‌گوید:

«هنگامی که یک مانیتور ضربان قلب سازگار با Meta Quest Move هماهنگ شود، ضربان قلب در هر بازی یا برنامه به کاربران نمایش داده می‌شود. بااین‌وجود، توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به ادغام آن نخواهند داشت.»

مانیتورهای ضربان قلب سازگار با هدست متا عبارتند از Garmin HRM-Dual و Polar H10. با‌این‌حال، سخنگوی متا اشاره کرده که سایر مانیتورهای ضربان قلب بلوتوث ازجمله ساعت‌های هوشمند نیز ممکن است با این هدست کار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی