ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

برگزاری آزمون‌های آیلتس در کشور در هاله‌ای از ابهام (به‌روزرسانی: سازمان سنجش توقف ثبت‌نام را تأیید کرد)

پیگیری‌های دیجیاتو از روابط عمومی سازمان سنجش برای تأیید صحت این خبر تا این لحظه به نتیجه‌ای نرسیده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۷

اخباری ضدونقیض مبنی بر لغو موقت آزمون‌های آیلتس از ماه اسفند تا اطلاع ثانوی به گوش می‌رسد. رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور با تأیید این خبر گفت توقف ثبت‌نام داوطلبان آزمون آیلتس موقت است.

شب گذشته یکی از مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس با ارسال ایمیل و انتشار اطلاعیه‌ای در کانال رسمی خود از توقف موقت ثبت‌نام و لغو موقت برگزاری آزمون‌های آیلتس از تاریخ یک اسفند 1401 خبر داد:

«پیرو دستور ابلاغی سازمان سنجش و آموزش کشور مورخ 21 دی‌ماه 1401 درخصوص توقف ثبت‌نام آزمون‌های آیلتس از اول اسفند 1401 در کلیه مراکز، به آگاهی می‌رساند ثبت‌نام کلیه آزمون‌های اصلی سه مرکز اصلی از تاریخ یک اسفندماه تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود. بدیهی است آزمون برای افرادی که پیش از این در آزمون‌های پس از اول اسفند ثبت‌نام کرده‌اند، برگزار خواهد شد و فعلاً ثبت‌نام جدیدی برای آزمون‌های پس از اول اسفند انجام نخواهد شد. لازم به ذکر است که تنها ظرفیت محدودی از آزمون‌های دی و بهمن‌ماه، باقی مانده که براساس اولویت ثبت‌نام به شرکت‌کنندگان تعلق خواهد گرفت. امیدواریم با رفع موانع و مشکلات موجود، فرایند ثبت‌نام هرچه سریع‌تر به روال عادی باز گردد.»

لغو آیلتس
پیام یکی از مؤسسات برگزاری آزمون به کاربران خود

بااین‌حال هنوز برخی از مراکز برگزاری آزمون امکان ثبت‌نام برای سال آینده را باز گذاشته‌اند؛ اگرچه کاربران اعلام می‌کنند که با وجود ثبت‌نام، ایمیل تأییدی برای آزمون دریافت نکردند و پس از پیگیری از این مراکز، هنوز به جواب قطعی نیز نرسیده‌اند. پیگیری‌های دیجیاتو حاکی از آن است که بسیاری از مراکز معتبر برگزاری آزمون از صحت انتشار این خبر اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و کاربران نیز از عدم پاسخگویی شفاف برخی مراکز خبر می‌دهند.

در سایت سازمان سنجش نیز اطلاعیه‌ای دراین‌باره منتشر نشده است. پیگیری‌های دیجیاتو از روابط عمومی این سازمان نیز تا این لحظه، به نتیجه نرسیده. برخی بر این باورند این اتفاق برای جلوگیری از موج‌ مهاجرت انبوه گرفته شده است و برخی نیز آن را به وضعیت ارز و تغییرات نرخ آزمون ربط داده‌اند، اما همه این‌ها شایعاتی است که نمی‌توان به‌طور رسمی آن‌ها را تأیید کرد.

درحال‌حاضر همه چیز در هاله‌ای از ابهام است و موجب سردرگمی و نگرانی متقاضیان این آزمون شده. برخی نیز شرکت در آزمون‌های تافل یا سفر به ترکیه و عراق برای آیلتس را به‌عنوان راه‌های جایگزین پیشنهاد داده‌اند.

گفتنی است لغو موقت برخی آزمون‌های بین‌المللی مثل تافل یا GRE در ایران مسبوق به سابقه است و پس از مدتی، برگزاری آن‌ها از سر گرفته شده.

به‌روزرسانی 16:20

سازمان سنجش: توقف ثبت‌نام آیلتس موقتی است

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل این سازمان گفت ثبت‌نام داوطلبان آزمون آیلتس از اول اسفندماه 1401 به‌صورت موقت متوقف شد.

«غلامرضا یادگارزاده» با تأکید بر اینکه بازنگری مقررات، توسعه مراکز برگزاری آزمون و رفع مشکلات موجود به‌صورت جدی درحال پیگیری است، گفت:

«آزمون‏‌های ثبت‌نام‌شده تا پایان بهمن‌ماه مطابق برنامه‌ریزی قبلی برگزار می‌شود و امیدواریم قبل از موعد ثبت‌نام جدید اقدامات پیش‌بینی‌شده به نتیجه برسد و البته در هر صورت با تمهیدات پیش‌بینی‌شده هیچ مشکلی برای شرکت داوطلبان در آزمون آیلتس وجود نخواهد داشت.»

او با بیان اینکه آزمون آیلتس توسط سه مرکز اصلی و تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‏‌شود، افزود: «براساس مصوبه 798 شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه ساماندهی، صدور مجوز و نظارت بر آزمون‌های بین‌المللی ازجمله آیلتس بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است.»

یادگارزاده با اشاره به اقدامات متعدد صورت‌گرفته برای ساماندهی صدور مجوز مؤسسات متقاضی برگزاری آزمون آیلتس، اظهار داشت درخواست و صدور مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها، نظارت بر فرایندهای اجرایی آزمون‌های بین‌المللی و همچنین مذاکره با مؤسسات صاحب امتیاز آزمون در خارج از کشور جهت عمل به وظایف قانونی در دستور کار قرار داشته است:

«سازمان سنجش آموزش کشور در مورد آزمون آیلتس برای ساماندهی و نظارت بر وضع موجود اجرای آزمون، مدیریت روابط بین مؤسسه صاحب امتیاز آزمون و مراکز و آفسایت‌های مجری آزمون، صیانت از حقوق داوطلبان، تضمین سلامت آزمون و همچنین رفع انحصار و تسهیل رقابت تلاش می‌کند و با هماهنگی نهادهای نظارتی ضمن پایش منظم آزمون در سطح کشور، اقدامات لازم درخصوص بازنگری در آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به آزمون آیلتس را به انجام رسانده است.»

به گفته وی نظارت و تذکر به مراکز برگزاری آزمون، پیگیری قانونی موارد تقلب و افشای سؤال، مذاکره با مؤسسه IDP و تلاش برای عمل به مفاد قانون منع انحصار و تسهیل رقابت به‌منظور پایان‌دادن به مشکلات و حواشی آزمون آیلتس صورت گرفته و ثبت‌نام داوطلبان آزمون آیلتس از اول اسفندماه 1401 به‌صورت موقت متوقف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی