ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

مطالعه جدید: اشعه ایکس نحوه انتشار ویروس کرونا و عبور از سیستم ایمنی را نشان می‌دهد

محققان برای اولین‌بار پروتئین NendoU مربوط به ویروس کرونا را با وضوح بالای ۲.۵ آنگستروم در دمای اتاق تصویربرداری کردند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

محققان برای اولین‌بار پروتئین NendoU مربوط به ویروس کرونا را با وضوح بالای ۲.۵ آنگستروم در دمای اتاق تصویربرداری کردند. اشعه ایکس نشان می‌‌دهد که چگونه ویروس کرونا در بدن منتشر می‌شود و حتی از سیستم ایمنی بدن عبور می‌کند.

ویروس کرونا جان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان گرفته است و این بیماری هنوز هم تهدیدی برای جان انسان‌ها محسوب می‌شود. یکی از موضوعاتی که در مورد ویروس کرونا مطرح شده، قابلیت انتشار سریع و گسترده آن است. این ویروس، سیستمی ایمنی بدن را دور می‌زند و به همین دلیل نحوه انتشار آن در بدن و عبور از سیستم ایمنی، برای محققان مورد سؤال قرار گرفته است.

در مطالعه جدید انجام‌شده، محققان وضعیت انتشار پروتئین NendoU را مورد بررسی قرار دادند. این پروتئین با استفاده از تکنیکی به نام کریستالوگرافی پرتو ایکس به‌صورت دقیقی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این مطالعه به محققان در طراحی و تولید داروهای جدید کرونا کمک می‌کند. نتایج تحقیق انجام‌شده در نشریه Structure منتشر شده است. 

نحوه انتشار ویروس کرونا در بدن

«ربکا جرنیگان»، یکی از محققان این مطالعه و استاد دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید آن‌ها در مطالعه خود نحوه پنهان‌شدن ویروس کرونا از سیستم ایمنی بدن را با تمرکز روی پروتئین NendoU مورد توجه قرار دادند. محققان برای درک بهتر ساختار این پروتئین، دست به آزمایش‌های مختلفی زدند. نتایج این مطالعه می‌تواند به تولید داروهای مؤثرتر ضدویروس کرونا کمک کند تا تغییرات ساختاری پروتئین مربوطه را مورد هدف قرار دهد.

محققان این مطالعه توانستند برای اولین‌بار نحوه حرکت پروتئین NendoU را با اشعه ایکس ردیابی کنند. این بررسی می‌تواند به پیشرفت‌های مهمی در مطالعات مربوط به ویروس کرونا منجر شود. نتایج اولیه نشان می‌دهد پروتئین NendoU انعطاف‌پذیری بالایی دارد و همین مسئله نقش مهمی در مکانیسم عملکردی آن بازی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی