ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سگ
علمی

مطالعه جدید: رفتار سگ‌ها با شخصیت صاحب آن‌ها در ارتباط است

ویژگی‌های فیزیکی مانند وزن و مورفولوژی جمجمه درکنار عوامل اجتماعی، محیطی، تاریخچه زندگی حیوان و جنسیت و سن صاحبش، روی پرخاشگری سگ‌ها اثر دارند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

محققان دانشگاه سائوپائولو (USP) در برزیل در مطالعه جدیدی می‌گویند پرخاشگری سگ‌های خانگی به ویژگی‌های شخصیتی صاحب آن‌ها و شرایطی که در آن زندگی‌ می‌کنند، ارتباط دارد.

به گفته محققان، پرخاشگری در سگ‌ها، نه‌تنها تحت تأثیر ویژگی‌های فیزیکی مانند وزن و مورفولوژی جمجمه آن‌ها قرار دارد، بلکه تحت تأثیر عوامل اجتماعی و محیطی مانند نوع خانواده‌ای که در آن زندگی می‌کنند، تاریخچه زندگی حیوان و جنسیت و سن صاحب وی نیز قرار می‌گیرد.

نتایج اولیه این تحقیق نشان می‌دهد سگ‌هایی که هر روز با صاحب خود زمانی را سپری کرده و به پیاده‌روی می‌روند، کمتر روحیه تهاجمی دارند. همچنین سگ‌های متعلق به زنان، کمتر به غریبه‌ها پارس می‌کنند و به‌نظر می‌رسد که سگ‌هایی با وزن سنگین‌تر نسبت به حیوانات خانگی سبک‌تر، کمتر نافرمانی می‌کنند.

محققان به‌دنبال یافتن ریشه رفتارهای پرخاشگرانه سگ‌های خانگی هستند

در مطالعه انجام‌شده توسط محققان دانشگاه سائوپائولو (USP) در برزیل، ۶۶۵ سگ خانگی از نژادهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نتایج آن در نشریه Applied Animal Behavior Science منتشر شده است.

برخی سگ‌ها هنگام برخورد با غریبه‌ها رفتارهای پرخاشگرانه‌ای از خود نشان داده و پارس می‌کنند. محققان در مطالعه جدید می‌گویند ارتباطی بین پرخاشگری و عوامل مورفولوژیکی، محیطی و اجتماعی در سگ‌های خانگی وجود دارد و آن‌ها این موارد را مورد تجزیه‌و‌تحلیل قرار داده‌اند.

یافته‌های محققان این فرضیه را تأیید می‌کند که رفتار سگ‌ها نه‌تنها تحت تأثیر ژنتیک است، بلکه عوامل محیطی نیز می‌تواند در این موضوع اثرگذار باشد.

مطالعه انجام‌شده در زمان همه‌گیری کرونا و روی ۶۶۵ سگ از نژ‌ادهای مختلف صورت گرفته است تا ریشه رفتارهای تهاجمی و پرخاشگرانه آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • No_one
    No_one | ۲۴ دی ۱۴۰۱

    "همچنین سگ‌های متعلق به زنان، کمتر به غریبه‌ها پارس می‌کنند" لطفا یک دلیل علمی و یا حتی غیر علمی بیارید که چرا در متن این پست از واژه پارس برای توصیف صدای سگ استفاده کردید . خیلی خوشحال میشم فرد مطلع و با سوادی مثل شما بنده رو از جهل خارج کنند

مطالب پیشنهادی