ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هولولنز
تکنولوژی

کنگره آمریکا درخواست ۴۰۰ میلیون دلاری خرید هدست‌های هولولنز مایکروسافت را رد کرد

کنگره آمریکا درخواست ارتش این کشور برای خرید ۶۹۰۰ دستگاه هدست هولولنز مایکروسافت به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار را رد کرده است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

به گزارش بلومبرگ، کنگره آمریکا درخواست ارتش این کشور برای خرید ۶۹۰۰ دستگاه هدست هولولنز مایکروسافت به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار را رد کرده است. برخی منابع می‌گویند ضعف‌های مربوط به فناوری هدست‌های مایکروسافت یکی از دلایل اصلی عقب‌نشینی کنگره برای تصویب بودجه و تأیید خرید هدست‌های هولولنز بوده است.

این هدست‌ها به‌صورت آزمایشی توسط ۷۲ سرباز مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ولی نتیجه استفاده از آن‌ها چندان رضایت‌بخش نبوده؛ تا جایی که ظاهراً برای برخی از سربازان مشکلات جسمی نیز به وجود آمده است. عوارضی ازجمله خستگی چشم، سردرد و تهوع جزو مسائلی بوده که ۷۲ سرباز شرکت‌کننده در بررسی آزمایشی هدست‌های هولولنز از آن ابراز نارضایتی کرده بودند. حدود ۸۰ درصد سربازانی که به‌صورت آزمایشی از هدست‌های هولولنز استفاده می‌کردند، اعلام کرده بودند با ۳ ساعت استفاده از هدست‌های هولولنز مایکروسافت دچار مشکلات جسمی می‌شوند و دیگر قادر به استفاده از هدست‌ها نیستند.

مایکروسافت

سرانجام قرارداد مایکروسافت با ارتش آمریکا به کجا منتهی می‌شود؟

مایکروسافت چند سال قبل قراردادهای چند میلیارد دلاری را با ارتش ایالات متحده برای سیستم تقویت بصری یکپارچه (IVAS) براساس فناوری هدست‌های هولولنز این شرکت منعقد کرد. با گذشت زمان پروژه به‌خوبی پیش نرفت و مشکلات فنی در پیشبرد پروژه گزارش شد. حالا کنگره آمریکا درخواست ارتش این کشور را مبنی بر خرید هدست‌های هولولنز مایکروسافت رده کرده است.

مایکروسافت قراردادی ۱۲۵ میلیون دلاری برای توسعه مدل بهبود‌یافته این هدست‌ها با ارتش آمریکا تنظیم کرده بود. با وجودی که کنگره آمریکا با خرید هدست‌های جدید موافق نکرده است، اما بودجه ۴۰ میلیون دلاری را برای رفع نقص‌های پیدا‌شده در آزمایش‌های انجام‌شده، تصویب کرده است. کنگره آمریکا دیگر نمی‌خواهد برای ادامه خرید هدست‌های هولولنز مایکروسافت هزینه کند.

باید دید وضعیت مایکروسافت با تلاشی که برای توسعه این هدست‌ها انجام داده است، بعد از رد‌شدن درخواست خرید، به چه سمت‌و‌سویی حرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی