ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خطرات رانندگی در زمستان از زبان پلیس
خودرو

خطرات رانندگی در زمستان از زبان پلیس راهنمایی و رانندگی

جانشین پلیس راهور ضمن اشاره بر وضعیت نامساعد جاده‌های کشور به سبب بارش‌های سنگین باران و برف، از مردم درخواست کرده در خانه بمانند.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۵

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ضمن اشاره بر وضعیت نامساعد جاده‌های کشور به سبب بارش‌های سنگین باران و برف، از مردم درخواست کرده در خانه‌های خود بمانند و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند. خطرات رانندگی در زمستان از زبان پلیس را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

یکی از خطرات رانندگی در زمستان از زبان پلیس، گیر افتادن در برف و کولاک است. به گفته جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی، بسیاری از افراد بدون توجه به شرایط نامساعد آب و هوایی راهی جاده‌ها می‌شوند. برخی رانندگان علاوه بر نادیده گرفتن هشدارهای متعدد، با خودرویی نامناسب و غیرایمن وارد مسیر شده و نه تنها جان خود، بلکه مال و جان رانندگان دیگر را به خطر می‌اندازند.

در جاده‌های برف‌گیر و یخ‌زده، بستن زنجیر چرخ جزو واجبات به حساب می‌آید، ولی حدود 90 درصد از رانندگان به این نکته حیاتی توجه نکرده و یا نحوه بستن زنجیر چرخ را بلد نیستند. هیچ‌چیز باارزش‌تر از جان انسان نیست و با رعایت نکات مهمی همچون بستن زنجیر چرخ می‌توان به راحتی از حوادث احتمالی جلوگیری کرد.

خطرات رانندگی در زمستان از زبان پلیس تنها محدود به وضعیت جاده نمی‌شود. تصمیم در مورد رانندگی در شب، آن‌هم در شرایط جوی فعلی، از اشتباهات رایج بین رانندگان است که زمینه سوانح هولناکی را فراهم می‌آورد. طبق توصیه پلیس، بهتر است در طول روز رانندگی کرده و به بهانه زودتر رسیدن، از سفرهای شبانه پرهیز کنید.

عدم ایمنی کافی وسایل نقلیه نیز به احتمال بروز تصادف، مخصوصا در طول زمستان می‌افزاید. خطای انسانی غیرقابل‌اجتناب است، اما جاده‌های نامساعد و خودروهای غیرایمن باعث می‌شوند که حتی یک خطای کوچک انسانی، عواقبی بسیار وحشتناک و مرگبار به همراه داشته باشد.

ایمنی خودرو عمدتا به خودروساز و تا حدی به راننده بستگی دارد. جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ضمن انتقاد از ایمنی و کیفیت پایین خودروهای داخلی از خودروسازان درخواست کرده به جای تمرکز روی کشف قیمت، ایمنی ساخت محصولات خود را افزایش دهند و در عین حال از مردم خواسته نکات ایمنی در خصوص رانندگی در زمستان را رعایت کرده و در صورت دریافت هشدارهای نارنجی، از منزل خارج نشوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی