ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا و تخفیف 20 درصدی
اخبار خودرو

پشت پرده تخفیف 20 درصدی تسلا در بازار آمریکا چیست؟

قیمت تسلا مدل 3 و مدل Y در ایالات متحده کاهش یافت. برخی نسخه‌ها از این دو خودرو حالا تا 20 درصد ارزان‌ شده‌اند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

قیمت تسلا مدل 3 و مدل Y در ایالات متحده به میزان چشمگیری کاهش یافت. برخی نسخه‌ها از این دو خودرو حالا تا 20 درصد ارزان‌تر از قبل هستند؛ امری که احتمالاً برای خریداران قبلی خوشایند نخواهد بود! در مقابل کسانی که قصد خرید این دو مدل را دارند، حتماً از انتشار این خبر خوشحال خواهند شد. اما دلیل این تعدیل قیمت ناگهانی اما شدید از سوی تسلا چیست؟

تسلا

فروش کمتر از پیش‌بینی‌ها در آمریکا

گزارش‌های مالی از عملکرد بسیار خوب تسلا در سه‌ماهه پایانی سال حکایت دارند. اما این مسئله به بازارهای جهانی مربوط می‌شود و عملکرد تسلا در سرزمین مادری پایین‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی است. ازاین‌رو برخی کارشناسان معتقدند این کمپانی با کاهش قابل‌توجه قیمت مدل‌های پایه، می‌خواهد اوضاع خود را در ایالات متحده بهبود ببخشد. به بیان دیگر، تسلا با این حربه قصد دارد هدف‌گذاری‌ها در رابطه با آمار فروش را محقق کند.

شاید بپرسید آیا تحقق آمار فروش ارزش این همه تخفیف را دارد؟ در پاسخ باید گفت تحقق آمار فروش باعث اطمینان‌خاطر سرمایه‌گذاران می‌شود؛ ضمن اینکه درصورت عدم تحقق، ارزش سهام کمپانی‌ها افت پیدا می‌کند.

تسلا

مروری بر قیمت جدید محصولات تسلا

اگر بخواییم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم برای خرید تسلا مدل 3 نسخه RWD حالا باید 43,990 دلار پرداخت کرد. این رقم در مقایسه با قبل 3000 دلار 6.5 درصد کمتر است. قیمت نسخه Performance از این سدان برقی هم از 62,990 به 53,990 دلار کاهش پیدا کرده که معادل 14.2 درصد یا 9 هزار دلار تخفیف می‌شود.

تخفیف تسلا برای مدل Y بیشتر از ارقام مذکور است. نسخه Long Range از این کراس‌اوور الکتریکی با 20 درصد تخفیف حالا 52,990 دلار قیمت دارد؛ یعنی 13 هزار دلار ارزان‌تر! با این تخفیف چشمگیر، مدل Y دوباره مشمول معافیت مالیاتی 7,500 دلاری می‌شود.

قیمت مدل Y

نسخه Performance از تسلا مدل Y نیز 19 درصد یا 13 هزار دلار ارزان‌تر شده است و با پرداخت 56,990 دلار می‌توان آن را خریداری کرد. نکته تأمل‌برانگیز اینکه این رقم در مقایسه با قیمت برخی از شاسی‌بلندهای چینی بازار ما و مدل‌های دست دوم کره‌ای کمتر است!

تسلا برای دو خودروی پرچمدار مدل S و مدل X نیز تخفیف می‌دهد. سدان مدل S پس از این با 10 هزار دلار تخفیف و با قیمت 94,990 دلار به فروش خواهد رسید. نسخه پلد هم 15 درصد یا 21 هزار دلار تخفیف خورده است و قیمت آن از 114,990 دلار شروع می‌شود.

تخفیف تسلا

تخفیف تسلا مدل X برابر با 9 درصد یا 11 هزار دلار است. علاقه‌مندان این کراس‌اوور برقی برای خرید آن اکنون به 109,990 دلار بودجه نیاز دارند. نسخه پلد این کراس‌اوور هم 14 درصد یا 19 هزار دلار ارزان‌تر از قبل است و با پرداخت 119,990 دلار می‌توان آن را راهی پارکینگ خانه کرد.

بد نیست اشاره کنیم پیش از این بذل‌و‌بخشش سخاوتمندانه، قیمت محصولات تسلا سال قبل افزایش بی‌سابقه‌ای داشت. این شرکت حالا امیدوار است با کاهش قیمت، از قدرت رقابت‌پذیری بالایی در برابر انواع رقبای داخلی و خارجی برخوردار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی