ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نحوه خرید سیم کارت مزایده‌ای از مخابرات

اولین مرحله از راه اندازی فناوری تلفن همراه در سال 1373 با ظرفیت 9200 شماره در استان تهران آغاز شد. در تاریخ 19/5/1373 با واگذاری 4 سیم کارت به ریاست جمهوری اسلامی برای اولین بار ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اولین مرحله از راه اندازی فناوری تلفن همراه در سال 1373 با ظرفیت 9200 شماره در استان تهران آغاز شد. در تاریخ 19/5/1373 با واگذاری 4 سیم کارت به ریاست جمهوری اسلامی برای اولین بار اعطای سیم کارت همراه اول در کل ایران شروع شد و به ثبت رسید. در حال حاضر انواع سایت مزایده اقدام به فروش انواع سیم کارت ها می کنند.

 بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال 1383 کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات کشور ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران یا همان همراه اول واگذار شد. در ادامه این مقاله با نحوه خرید سیم کارت از مخابرات بیشتر آشنا شوید.

چطور از مخابرات سیم کارت بخریم؟

سیم کارت های همراه اول به دو صورت قابلیت خرید دارند: اعتباری و دائمی. هر کدام از این سیم کارت ها نیز دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند و اولویت با سیم کارت دائمی همراه اول است. برای خرید سیم کارت همراه اول تنها کافی است کارت ملی یا شناسنامه به نام شما باشد. بنابراین در صورت موجود نبودن کارت ملی یا شناسنامه امکان خرید سیم کارت بای شما وجود ندارد. علاوه بر این اگر شما بخواهید برای شخص دیگری اقدام به خرید سیمکارت همراه اول کنید، حضور فرد الزامی است.

پیش شماره سیمکارت های اعتباری همراه اول

0910 ، 0991 ، 0990 ، 0919 ، 0915 ، 0918 ، 0917، 0916 ، 0914 ، 0913 ، 0911

پیش شماره سیم کارت های دائمی همره اول

0991 ، 0918 ، 0917 ، 0915 ، 0914 ، 0913 ، 0916 ، 0912 ، 0911 ، 0910

مهم ترین تفاوت میان سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول در قیمت آن است. قیمت سیم کارت دائمی بیشتر از سیم کارت اعتباری است و به همین دلیل هم میزان خرید سیم کارت اعتباری بیشتر است. در سیم کارت های اعتباری، میزان مکالمات، میزان دریافت پیام و … به میزان اعتبار خریداری شده توسط مشترک وابسته است. این به معنای آن است که شما به اندازه  شارژ و اعتباری که می خرید، امکان ارسال پیام و تماس دارید.

برخلاف سیم کارت های اعتباری، سیم کارت های دائمی نیاز به شارژ دوباره ندارند و در بازه های زمانی ماهانه باید آن را پرداخت کنید. علاوه بر این، هزینه ارسال پیام و تماس در سیم کارت های دائمی کمتر است در حالی که تعرفه  ارسال و تماس سیم کارت های اعتباری بیشتر است. بنابراین مشترکین با خرید سیمکارت دائمی دیگر نگران تمام شدن اعتبار خود نیستند. به صورت خلاصه تفاوت این دو نوع سیم کارت در موارد زیر است:

  • قیمت سیم کارت
  • امکان / عدم امکان سرمایه‌ گذاری
  • تعرفه اینترنت، مکالمه و پیامک
  • پرداخت هزینه‌ ها (پرداخت به صورت قبض / خرید شارژ)
  •  مدت زمان سلب امتیاز سیم کارت

وضعیت سیم کارت های مخابرات

در میان اپراتورهای فعالی که در کشور وجود دارد؛ اپراتور همراه اول دارای بیشترین مشترک است و سیم کارت های آن ارزش و محبوبیت بیشتری دارد. این سیم کارت ها از لحاظ وضعیت نیز به پنج دسته کلی تقسیم می شود: سیم کارت صفر به نام، سیم کارت پک صفر مخابراتی، سیم کارت پک سلبی، سیم کارت کارکرده و سیم کارت در حد صفر.

سیم کارت صفر به نام

این نوع از سیم کارت ها صفر بوده و به نام شخص و یا شرکت ثبت شده است ولی با آن سیم کارت هیچ تماسی برقرار نشده است و به همین دلیل هم به عنوان سیم کارت صفر به فروش می رسد.

سیم کارت پک صفر مخابراتی

سیم کارت صفر مخابراتی به سیم کارتی گفته می شود که هیچ گونه تماسی از آن برقرار نشده باشد ، از خدمات ارسال پیامک و اینترنت هم استفاده نکرده باشد . این سیم کارت ها همان سیم کارت های صفر هستند اما به صورت پک به فروش می رسند. در داخل پک این سیم کارت ها، یک سیم کارت خام و یک کارت فعال سازی وجود دارد که به وسیله این کارت فعال سازی سیم کارت فعال می شود.

نکته ای که در ارتباط با این سیم کارت ها باید به آن دقت داشته باشید این است که در نگهداری این سیم کارت باید دقت بالایی داشته باشید زیرا به دلیل بی نام بودن آنها اگر مفقود شود هر شخصی می تواند "سیم کارت" را با نام خود فعال کند و شما دیگر هیچ دسترسی به آن سیم کارت نخواهید داشت.

سیم کارت پک سلبی

سیم کارت پک سلبی سیم کارتی است که برای مدت طولانی از آن استفاده نشده است و قبض آنها مدت ها است که پرداخت نشده است. این سیم کارت از سوی مخابرات از مشترک سلب شده و به همین دلیل به آن سلبی می گویند. این سیم کارت بی نام بوده و توسط مخابرات به فروش می رسد. از دلایل سلب سیم کارت به این اشاره کرد: مبلغ قبض و یا بدهی سیم کارت از ودیعه ای که در مخابرات است بیشتر است. این سیم کارت ها کارکرده به شمار می رود و ممکن است مدت ها خاموش بوده باشد.

سیم کارت کارکرده

سیم کارت کارکرده سیم کارتی است که فعال بوده و در دست مشترکین است اما مشترک تصمیم به واگذاری آن می کند و با عنوان سیم کارت کارکرده می تواند آن را با روش معمولی یا مزایده ای به فروش بگذارد؛ خرید سیم کارت مزایده ای یکی از روش‌ ها برای خرید این نوع سیم کارت ها است که عمدتا نیز شماره های رندی دارند.

سیم کارت در حد صفر

سیم کارت هایی که مدت زیادی خاموش بوده اند را سیم کارت صفر نمی گویند و حتی خطی که یک بار با آن تماس یا پیامک انجام شده باشد کارکرده به شمار می آیند. اما اگر از یک سیم کارت استفاده کمی شده باشد می توان آن را در دسته بندی سیم کارت در حد صفر یا کم کارکرد قرار داد. وضعیت این دسته از سیم کارت ها را می توان از نمایندگی مورد نظر استعلام گرفت. یکی دیگر از راه ها برای  تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده تماس با اپراتور همراه اول به شماره 9990 است.

مزایده مخابرات

شرکت مخابرات ایران مانند دیگر سازمان های دولتی و خصوصی اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات می کند که یکی از آنها مزایده مخابرات در حوزه سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول است. همچنین خود این شرکت نیز در انواع این فرایندها شرکت می کند. این فرایندها با اعلام سازمان برگزار کننده مزایده یعنی مخابرات ایران شروع شده و در روزنامه های کثیرالانتشار یا وب سایت های اطلاع رسانی این آگهی ها مانند ارتباط گستران هزاره، منتشر می شود. سپس متقاضیان با ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز وارد فرایند رقابتی  شده و در صورتی که بالاترین قیمت را نسبت به رقبا ارائه بدهند، برنده مزایده مخابرات ایران خواهند بود. مزایده مخابرات، عمدتا در حوزه هایی مانند مزایده  فروش خط تلفن همراه، مزایده سیم کارت همراه اول، مزایده فروش حق امتیاز و اشتراک تلفن همراه،  مزایده امتیاز سیم کارت تلفن همراه و غیره بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی