ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چری تیگو TJ-1
خودرو

چری تیگو TJ-1 در راه است؛ یک شاسی‌بلند کوچک آفرودی با پیشرانه هیبریدی

نیروی چری تیگو TJ-1 توسط یک پیشرانه هیبریدی شارژی (PHEV) تأمین می‌شود. قلب اصلی این پیشرانه را موتور 1.5 لیتری توربوشارژ تشکیل می‌دهد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

چری به‌زودی یک عضو جدید به خانواده تیگو اضافه می‌کند. این عضو تازه‌وارد فعلاً TJ-1 نام دارد و ‌به‌نظر می‌رسد در آن مهندسان چری بر توانایی‌های آفرود بیش از سایر فاکتورها تمرکز کرده‌اند. براساس برنامه‌ریزی‌ها، این خودرو در ماه آوریل و در نمایشگاه خودروی شانگهای رسماً رونمایی خواهد شد و از ماه ژوئیه در سرزمین مادری به فروش خواهد رسید. همانند بسیاری از خودروهای چینی، چری تیگو TJ-1 نیز یک موتور 1.5 لیتری در زیر کاپوت خود خواهد داشت!

بدنه مکعبی با محافظ‌های متعدد

تیگو TJ-1 بدنه‌ای نسبتاً مکعبی دارد. این شاسی‌بلند ریزجثه به محافظ‌ها و قطعات متعدد مشکی‌رنگ مجهز است تا هنگام عبور از مسیرهای آفرود، بدنه آن کمتر صدمه ببیند. همان‌گونه که در تصاویر می‌توانید مشاهده کنید، جلوپنجره و سپر نیز به رنگ مشکی هستند. تایرها و رینگ‌های آفرود و قلاب‌های مخصوص بکسل از دیگر ویژگی‌های ظاهری چری تیگو TJ-1 به‌ شمار می‌روند. نکته جالب اینکه برخلاف محصولات قبلی، نام چری با حروفی درشت روی جلوپنجره نقش بسته است.

چری تیگو TJ-1
TJ-1 یک کد داخلی است و احتمالاً نام دیگری برای این خودرو انتخاب خواهد شد

در نمای جانبی، ستون C هم‌رنگ با بدنه جلب توجه می‌کند. مثل جلوپنجره، روی این ستون نیز نام چری با حروف بزرگ درج شده است. در این نما المان‌هایی همچون دستگیره کشویی درها، شکاف پشت گلگیر عقب، اسپویلر انتهای سقف و ریل‌های سقفی از ویژگی‌های قابل‌ذکر چری تیگو TJ-1 هستند. با دقت در تصاویر موجود، شاهد استفاده از رینگ و تایرهایی متفاوت هستیم. شاید بتوان این‌گونه نتیجه گرفت که رینگ‌های مشکی آپشنال هستند.

چری تیگو TJ-1

بهره‌مندی از یک نمایشگر مرکزی بسیار بزرگ

درحال‌حاضر چری تصویری رسمی از کابین تیگو TJ-1 منتشر نکرده است، با‌این‌وجود، برخی عکس‌های جاسوسی منتسب به این خودرو نشان می‌دهند که کابین نیز طراحی همسویی با بدنه دارد. به عبارت دقیق‌تر، اجزای موجود در فضای داخلی هم دارای خطوط و زوایای تیز هستند. یک نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان و یک نمایشگر بزرگ نیز در قسمت میانی داشبورد به‌چشم می‌خورد. با توجه به ابعاد، این نمایشگر احتمالاً بزرگ‌ترین نمونه نصب‌شده روی محصولی از چری خواهد بود.

تصویر کابین

بد نیست اشاره کنیم درحال‌حاضر چینی‌ها، به‌خصوص مشتریان جوان، علاقه زیادی به خودروهایی با ظاهر آفرودی پیدا کرده‌اند. چری با توسعه تیگو TJ-1 به‌دنبال سهم‌خواهی از این بخش از بازار است و قصد دارد نظر مثبت دوستداران کمپینگ‌ در آخر هفته را جلب کند.

چری تیگو TJ-1

موتور 1.5 لیتری، ویژگی مشترک چری تیگو TJ-1 و سایر خودروهای چینی

نیروی چری تیگو TJ-1 توسط یک پیشرانه هیبریدی شارژی (PHEV) تأمین می‌شود. طبق انتظار، قلب اصلی این پیشرانه را موتور 1.5 لیتری توربوشارژ تشکیل می‌دهد. درباره خروجی این پیشرانه اطلاعاتی در دست نیست. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را هم یک گیربکس هشت‌سرعته خودکار بر عهده دارد. گفتنی است در مدل‌های پایه، نیرو به چرخ‌های جلو و در مدل‌های بالارده، نیرو به هر چهار چرخ ارسال می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی