ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت ترکیبی اپل
تکنولوژی

اپل احتمالاً روی هدست واقعیت ترکیبی با قیمتی مشابه با آیفون کار می‌کند

درحالی‌که امسال هدست واقعیت ترکیبی 3000 دلاری اپل از راه می‌رسد، ظاهراً این شرکت روی یک هدست مقرون‌به‌صرفه هم کار می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

طبق بسیاری از شایعات، اپل در سال جاری میلادی از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی می‌کند و این محصول احتمالاً قیمتی نزدیک به 3000 هزار دلار خواهد داشت. بااین‌حال براساس گزارشی جدید، اپل درحال توسعه یک هدست ارزان‌تر با قیمتی مشابه با آیفون است تا کاربران بیشتری قادر به خرید آن باشند.

درحال‌حاضر آیفون 14 قیمت پایه 799 دلاری دارد و آیفون 14 پرو مکس در بالاترین نسخه، با قیمت 1599 دلار عرضه می‌شود؛ بنابراین نمی‌دانیم قیمت مشابه با آیفون که در گزارش بلومبرگ به آن اشاره شده است، دقیقاً چه میزان خواهد بود. بااین‌حال از آنجایی که گفته می‌شود این هدست برای رقابت با هدست کوئست پرو متا از راه می‌رسد، احتمالاً قیمتی نزدیک به 1500 دلار خواهد داشت.

هدست واقعیت ترکیبی مقرون‌به‌صرفه اپل

مهندسان اپل ظاهراً می‌خواهند برای کاهش قیمت این دستگاه، از قطعات مقرون‌به‌صرفه‌تری استفاده کنند؛ بااین‌حال عملکرد کلی آن مشابه هدست واقعیت ترکیبی گران‌قیمت این شرکت خواهد بود و نباید منتظر قدرت یکسانی باشیم.

هدست اپل

ظاهراً در هدست واقعیت ترکیبی مقرون‌به‌صرفه اپل از تراشه‌ای با قدرت یکسان با آیفون استفاده خواهد شد، در‌حالی‌که هدست اصلی و گران‌قیمتش با چیپ هم‌سطح مک (تراشه‌های سری M) روانه بازار خواهد شد. همچنین انتظار داریم هدست ارزان اپل دارای مواد با کیفیت پایین‌تر و نمایشگر با رزولوشن کمتر باشد.

گفته شده است که اپل درحال‌حاضر در مراحل اولیه توسعه این هدست جدید قرار دارد و حتی نمونه اولیه‌ای از آن که بتواند آن را مورد آزمایش قرار داد، ساخته نشده است. به گزارش اینفورمیشن، کار اصلی روی این هدست از سال گذشته میلادی آغاز شده و هدف اصلی عرضه آن در سال 2024 بوده است. درهرحال بلومبرگ می‌گوید این محصول در سال 2024 یا 2025 از راه می‌رسد.

در کنار این هدست‌ها، اپل مدت‌هاست مشغول توسعه یک عینک واقعیت افزوده به نام اپل گلس است، اما در‌حالی‌که انتظار داشتیم سال 2025 از راه برسد، بلومبرگ می‌گوید عرضه آن تا زمان نامعلومی به تعویق افتاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی