ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
فناوری ایران

وزیر ارتباطات: 5 میلیون نفر در کمتر از 24 ساعت از سرویس رادار بازی استفاده کرده‌اند

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سامانه «رادار بازی» برای کاهش پینگ بازی‌ها خبر داد. به گفته زارع‌پور، از شب گذشته و هم‌زمان با رونمایی این سرویس تا الان، 5 میلیون نفر از رادار بازی استفاده کرده‌اند ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۰

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سامانه «رادار بازی» برای کاهش پینگ بازی‌ها خبر داد. به گفته زارع‌پور، از شب گذشته و هم‌زمان با رونمایی این سرویس تا الان، 5 میلیون نفر از رادار بازی استفاده کرده‌اند و رکورد استفاده هم‌زمان 400 هزار نفر ثبت شده است.

کاهش پینگ بازی‌ها وعده رئیس‌جمهور است که پس از گذشت مدت‌زمان یک سال و نیم از سوی وزارت ارتباطات محقق شده؛ شب گذشته «رادار بازی» بدین منظور معرفی شد. «عیسی زارع‌پور» در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت از راه‌اندازی این سرویس با عنوان «خبر خوش» یاد کرد و گفت:

«خبر خوشی که امروز می‌خواهم بدهم در راستای وعده‌ای است که رئیس‌جمهور در ایام انتخابات برای کاهش پینگ و افزایش سرعت بازی‌ها داد. از دیروز این خدمت جدید برای گیمرها معرفی شده است. سامانه radar.game با همکاری بخش خصوصی، گیمرها و بنیاد بازی‌های ملی رایانه‌ای راه‌اندازی شده است که موجب افزایش سرعت دانلود و کاهش پینگ می‌شود. در‌حال‌حاضر بازی‌های پرطرفدار در دسترس هستند که کاربران می‌توانند پینگ بازی‌ها را قبل و بعد از فعال‌سازی سرویس مشاهده کنند. به‌مرورزمان نیز بازی‌های جدیدی اضافه خواهد شد.»

او با بیان اینکه رادار بازی مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است، چند آمار از آن را ارائه کرد: «از شب گذشته که این سرویس را در کانال شخصی‌ام معرفی کردم، تا به الان 5 میلیون نفر از آن استفاده کرده‌اند. همچنین 400 هزار نفر به‌طور هم‌زمان در‌حال استفاده از آن بوده‌اند که نشان می‌دهد سرویسی کاربردی است.»

زارع‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد تا در آینده دولت بتواند با معرفی ابزارهای مختلف، تجربه کاربری افراد در استفاده از اینترنت را افزایش دهد تا سرعت دسترسی‌شان بیشتر شود.

گفتنی است شب گذشته وزیر ارتباطات با انتشار پستی در کانال شخصی خود در فضای مجازی از راه‌اندازی وب‌سایت و اپلیکیشن رادار بازی خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad.dev
    Mohammad.dev | ۲۹ دی ۱۴۰۱

    عموما این طور موارد رو باید توی مدت زمان بررسی کرد نه استفاده اولیه. منم صرفا برای تست یه لحظه نصب کردم و تست کردم ولی دلیل نمیشه دیگه کلا برم و ازش استفاده کنم. از مشکلات انتی ویروسش که بگذریم، باید دید بعد از اینکه بار سنگین اومد روش چطوری عمل میکنه.
    الان سرویس های ارویجین و EA, EpicStore ایران رو فیلتر کردن و این فیلتر شکن موقعیت مکانی رو عوض نمیکنه و امکان استفاده از Epic Store وجود نداره مثلا.

  • Benefiix
    Benefiix | ۲۸ دی ۱۴۰۱

    5 میلیون برای اولین و اخرین بار استفاده کردند
    چون این سرویس آشغال بدرد هیچ کسی نمیخوره
    پینگ منو تو رینبو دوبرابر کرد
    توی دانلود ادعاشونه که پینگو کاهش میده که پینگ دانلود 10000 هم باشه تاثیری نداره چون مهم حجم دانلوده
    تازه تو سایت زده که لود بازی راحت تر میشه که خیلی بدتر شد
    90 درصد بازی هاش هم یا ایرانیه که سرورش داخل کشوره یا افلاینه که که سرور نداره
    تازه مجموعه شب های مافیای فیلیمو هم جز بازی هاس.🤣🤣
    آدم وقتی میبینه انگار یه سایت زدن عکس گذاشتن توش ملتو خر کنن

    • Mohammad.dev
      Mohammad.dev | ۲۹ دی ۱۴۰۱

      رینبو اگر بازیکن ها توی یک موقعیت مکانی باشن تا حد Peer to peer هم پیاده سازی میکنه برای کاهش پینگ. اگه همه ایرانی بودین بهتره بدون این سرویس برید.
      برای دانلود حرفی از پینگ نزدن، بحث CDN هستش که محتوا رو از سرور های سریعتر دانلود کنید.

مطالب پیشنهادی