ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر ارتباطات: فردا اینترنت همراه در محدوده حوزه امتحانی کنکور محدود می‌شود

به گفته عیسی زارع پور اینترنت در محدوده حوزه امتحانی و با اطلاع‌رسانی قبلی محدود می‌شود.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۱

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات امروز در حاشیه نشست هیئت دولت با بیان اینکه وزارت ارتباطات با قطعی سراسری اینترنت در زمان برگزاری کنکور مخالف است، گفت اینترنت در محدوده حوزه امتحانی و با اطلاع‌رسانی قبلی محدود می‌شود.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه با قطع سراسری اینترنت مخالف است، گفت: «در جلسه هم با قطع سراسری موافقت نشد. فردا از ساعت 7.30 تا 11.30 در محدوده حوزه‌های امتحانی کنکور، آن هم با اطلاع قبلی به افراد مجاورتش، در محدوده BTSها اینترنت قطع می‌شود. اینترنت ثابت هم به‌هیچ‌وجه قطع نمی‌شود.» در همین راستا پیامکی نیز برای مشترکین ساکن در نزدیکی محدوده‌های امتحانی نیز ارسال شده است و در آن از مردم برای مشارکت و همکاری در برگزاری کنکور، تشکر به آمده است.

او که پیش از این هم توصیه کرده بود مسئله تقلب در کنکور با راهکارهای جدیدی کنترل شود، گفت: «توصیه می‌کنیم تا از انواع ابزارهای جدیدی که برای مقابله با تقلب وجود دارند، استفاده کنند. کنکور یک دغدغه و نگرانی جدی برای کسانی که زحمت کشیده‌اند و خانواده‌هایشان است.»

به گفته زارع‌پور، مجموعه دولت به‌سمتی حرکت می‌کند که با استفاده از فناوری‌های جدید در هر مرحله از کنکور این نگرانی‌ها را رفع کند تا کنکور در سلامت کامل برگزار شود.

تأکید سازمان سنجش بر برگزاری بدون تخلف کنکور

صبح امروز سازمان سنجش کشور نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در سایت رسمی خود، اعلام کرد وزارت ارتباطات اینترنت موبایل را در مناطق برگزاری کنکور قطع خواهد کرد.

سازمان سنجش آموزش کشور در بخشی از اطلاعیه خود به استفاده از ابزارهای جاسوسی در جریان برگزاری آزمون سراسری کنکور در سال‌های گذشته اشاره و تأکید کرد که با تمهیدات اتخاذ‌شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر راهکارهای قانونی، این اقدامات درنهایت برای متخلفان موفقیت‌آمیز نبوده و از ورود غیرعلمی داوطلبان جلوگیری شده است.

براساس اطلاعیه این سازمان، در سال جاری نیز اقدامات فراوانی در راستای مبارزه با این شبکه‌های شیادی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی انجام شده است و در آخرین اقدام نیز با موافقت شورای امنیت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعمال محدودیت اینترنت موبایل در محل حوزه‌های آزمون، در ساعات برگزاری روزهای پنجشنبه 29 و جمعه 30 دی‌ماه انجام خواهد شد.

پیش از این نیز اعلام شده بود کسانی که در محدوده برگزاری کنکور هستند، از پیش پیامی دراین‌باره دریافت می‌کنند تا آمادگی داشته باشند و صرفاً هم در ساعت برگزاری کنکور این قطعی به‌صورت خیلی محدود انجام می‌شود. «عبدالرسول پورعباس»، رئیس سازمان سنجش کشور نیز چندی پیش بر این مسئله تأکید کرده و گفته بود اینترنت همراه به‌صورت نقطه‌ای در زمان برگزاری کنکور قطع می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی