ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
کسب و کار

گوگل 12 هزار نیروی خود را اخراج می‌کند

گوگل جدیدترین غول فناوری است که می‌خواهد بیش از 10 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

از اواخر سال گذشته میلادی، غول‌های فناوری شروع به تعدیل نیرو کرده‌اند و حالا این روند به گوگل رسیده است. این کمپانی می‌خواهد نزدیک به 12 هزار نیروی خود را اخراج کند.

مدیرعامل گوگل، «سوندار پیجای» امروز در ارسال ایمیلی به کارکنان و همچنین یک پست در وبلاگ گوگل، چنین موضوعی را اعلام کرده است. با این اقدام گوگل، 6 درصد نیروهای جهانی آن اخراج خواهند شد. برای مقایسه، مایکروسافت اخیراً از اخراج 10 هزار نفر (5 درصد کارمندان)، آمازون 18 هزار نفر (6 درصد کارکنان) و متا 11 هزار نفر (13 درصد کارکنان) خبر داده بودند.

اوایل ماه جاری میلادی کمپانی مادر گوگل، آلفابت از تعدیل نیروی کوچک‌تری در زیرمجموعه‌هایش به نام‌های Verily و Intrinsic خبر داد. این شرکت‌ها به‌ترتیب در زمینه سلامتی و نرم‌افزار مخصوص ربات‌های صنعتی کار می‌کنند.

تعدیل نیرو لحظه‌ای مهم برای گوگل است

سوندار پیچای گوگل
سوندار پیچای

به گفته پیچای، تعدیل نیروی گوگل یک لحظه مهم برای این شرکت محسوب می‌شود که باعث افزایش تمرکز گوگل، بازمهندسی هزینه‌های پایه و همچنین انتقال استعدادها و سرمایه‌ها به مهم‌ترین بخش‌ها خواهد شد. به باور مدیرعامل گوگل، هوش مصنوعی یکی از بخش‌های مهم به‌حساب می‌آید:

«من باور دارم که به لطف اهمیت مأموریتمان، ارزش محصولات و سرویس‌هایمان و همچنین سرمایه‌گذاری زودهنگام در هوش مصنوعی، فرصتی بزرگ پیش روی ما قرار دارد. برای دستیابی به این فرصت‌ها، باید تصمیم‌های سختی بگیریم.»

درحالی‌که گوگل در سال 2014 با تصاحب دیپ‌مایند قدم بزرگی در زمینه هوش مصنوعی برداشت، در ماه‌های اخیر تحت تأثیر رقبایی مانند OpenAI و چت‌بات ChatGPT قرار گرفته است. علاوه‌براین، مایکروسافت می‌خواهد از هوش مصنوعی OpenAI در سرویس‌های مختلف خود استفاده کند تا گوگل را به چالش بکشد. حتی شایعات از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری ردموندی‌ها در OpenAI حکایت دارند؛ بنابراین گوگل باید بیش از پیش در زمینه هوش مصنوعی فعالیت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی