ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید 13
تکنولوژی

سهم 5.2 درصدی اندروید 13 در جدیدترین گزارش گوگل از توزیع نسخه‌های مختلف اندروید

اندروید 13 پنج ماه پس از انتشار، روی 5.2 درصدی دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود که از سرعت قابل‌قبول توزیع آن میان کاربران حکایت دارد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

طبق جدیدترین گزارش گوگل درباره میزان توزیع نسخه‌های مختلف اندروید، اندروید 13 در کمتر از 6 ماه پس از انتشار، روی 5.2 درصد دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود.

درحالی‌که گوگل در گذشته هر ماه گزارشی از میزان توزیع نسخه‌های مختلف اندروید منتشر می‌کرد، حالا این آمار بدون زمان‌بندی خاصی و از طریق اندروید استودیو در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. پیش از آمار اخیر، گزارش گوگل در مردادماه منتشر شده بود که از سهم نه‌چندان مناسب اندروید 12 حکایت داشت.

سهم اندروید 13 در میان نسخه‌های مختلف اندروید

براساس گزارش اخیر، اندروید 13 پنج ماه پس از انتشار روی 5.2 درصد دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود. نسخه قبلی این سیستم‌عامل، یعنی اندروید 12 و 12L روی 18.9 درصد محصولات اندرویدی نصب شده‌اند که از افزایش چشمگیر سهم آن‌ها نسبت به سهم 13.5 درصدی در مردادماه خبر می‌دهد.

گوگل در گزارش جدید خود سهم نسخه‌های اندروید 12 و 12L را از یکدیگر جدا نکرده است، بنابراین نمی‌دانیم چند درصد دستگاه‌ها نسخه L این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند.

سهم اندروید 13

طبق گزارش گوگل، سهم اندروید اوریو میان دستگاه‌های کاربران بالاخره به کمتر از 10 درصد رسیده است. در این آمار دیگر خبری از اندروید جلی‌بین نیست؛ نسخه‌ای از اندروید که در گزارش قبلی سهم 0.3 درصدی داشت. سهم اندروید کیت‌کت هم از 0.9 درصد به 0.7 درصد رسیده است.

درحالت کلی، اندروید 13 با سرعت مناسبی درحال توزیع میان کاربران بوده که دلیل آن انتشار سریع این نسخه اندروید از طریق سازندگانی مانند گوگل، سامسونگ، وان‌پلاس و سونی است. بنابراین انتظار می‌رود در گزارش بعدی سهم آن افزایش قابل‌قبولی داشته باشد.

گوگل در گذشته گزارش مربوط به توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را در وب‌سایت رسمی‌اش منتشر می‌کرد و نحوه اندازه‌گیری آن‌ها، دسترسی دستگاه‌ها به گوگل‌پلی استور در یک بازه زمانی یک‌هفته‌ای عنوان می‌شد. حالا اگرچه این آمار در اندروید استودیو در دسترس است، اما انتظار داریم نحوه اندازه‌گیری آن‌ها تفاوتی با گذشته نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی