ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر ارتباطات: به تصمیم شورای رقابت در مورد انحصار بازار اینترنت اعتراض می‌کنیم

زارع‌پور اعلام کرد وزارت ارتباطات نسبت به تصمیم شورای رقابت در خصوص انحصاری بودن بازار اینترنت ثابت در کشور اعتراض خواهد کرد.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۵

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد نسبت به مصوبه شورای رقابت مبنی بر انحصاری بودن بازار اینترنت ثابت گفت انحصاری در بازار اینترنت وجود ندارد و وزارت ارتباطات حتماً به این مصوبه اعتراض خواهد کرد.

هفته گذشته شورای رقابت بازار اینترنت ثابت را مصداق بازار انحصاری تشخیص داد و مرکز ملی رقابت را به تهیه دستورالعمل قیمت مکلف کرد تا دستورالعملی با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و نظرخواهی از سایر ذی‌نفعان، تهیه و جهت تصویب به شورای رقابت ارائه کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در واکنش به این موضوع، صبح امروز در حاشیه مراسم شرکت ملی پست با انتقاد نسبت به مصوبه شورای رقابت گفت: «به عقیده ما نظر شورای رقابت، کارشناسی نیست و در سازمان تنظیم مقررات گروهی را مأمور کردم تا پاسخ لازم را برای این مصوبه تهیه کنند.»

وزیر ارتباطات: واکنش شورای رقابت غیر‌کارشناسی است

او با تأکید بر غیرکارشناسی بودن واکنش شورای رقابت گفت: «حتماً به این مصوبه اعتراض خواهیم کرد؛ چرا که انحصاری در این بخش وجود ندارد. خصوصاً با آغاز پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، دیگر انحصار معنایی ندارد. این مسیر را دنبال خواهیم کرد.»

واکنش وزیر ارتباطات به‌طور مستقیم نسبت به این بود که شورای رقابت هفته گذشته اعلام کرد، با بررسی‌های لازم در‌خصوص بازار اینترنت ثابت و به استناد مفاد بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، این بازار، مصداق بازار انحصاری است. بر‌این‌اساس مرکز ملی رقابت به ارائه دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار اینترنت ثابت مکلف شد.

البته این نکته را باید مورد‌توجه داد که همچنان مشخص نیست این مصداق انحصار تنها برای عمده‌فروشی اینترنت مطرح شده است یا شامل خرده‌فروشی نیز می‌شود. شرکت ارتباطات زیرساخت فروشنده انحصاری اینترنت در کشور است؛ موضوعی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، مانع رقابتی‌شدن بازار اینترنت ثابت در کشور شده.

حالا باید دید در پی واکنش مستقیم وزیر ارتباطات نسبت به اظهار‌نظر شورای رقابت، اعتراض وزارت ارتباطات به کجا خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی