ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر ارتباطات: با هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کنیم

زارع‌پور معتقد است الکترونیکی کردن خدمات به کاهش سفرهای درون‌شهری و آلودگی هوا کمک می‌کند.

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۵

وزیر ارتباطات اعلام کرد با هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات به کاهش سفرهای درون‌شهری کمک کرده و این امر به کاهش آلایندگی‌ها کمک خواهد کرد.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از ناوگان موتوری برقی موزعین پست با طرح این پرسش که نقش وزارت ارتباطات در کاهش آلودگی هوا چیست؟ گفت:

«ما با هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات و استفاده حداکثری از یک فناوری مهم می‌توانیم نقش جدی در کاهش سفرها داشته باشیم. این حرکت در دولت سیزدهم شروع شده و با شناخت نقشی که این فناوری می‌تواند در پیشرفت کشور داشته باشد، این فناوری را سرلوحه خود قرار داده است. یک کارگروهی در دولت وجود دارد تا از فناوری اطلاعات حداکثر استفاده در همه بخش‌ها صورت بگیرد. افزایش حجم این موضوع نیز در کاهش آلایندگی‌ها کمک خواهد کرد.»

او اعتقاد دارد پنجره خدمات ملی هوشمند نقش مهمی در کاهش سفرهای شهروندان برای مراجعه به ادارات مختلف دارد و با یک کلیک می‌توان بسیاری از کارهای اداری دولتی را انجام داد: «بیش از دو هزار خدمت در این پنجره خدمات ملی هوشمند ارائه می‌شود و اگر حساب کنیم، شاید صدها هزار سفر را در روز کاهش دهد.»

زارع‌پور از تلاش برای ارائه تمام 6 هزار خدمات دولتی در این پنجره واحد تا پایان دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا بتواند با کاهش سفرهای غیرضروری، در ایجاد فضای پاک نقش داشته باشد: «همچنین ان‌شاءالله روزی تحقق پست هوشمند و سبز را در سراسر کشور شاهد باشیم.»

سهم شهرداری و بانک‌ها در پروژه موتور برقی موزعین پست

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود موتور برقی هوشمند بومی را حاصل یک دهه تلاش نخبگان کشور دانست و گفت: «سال 85 بود که در دانشگاه صنعتی شریف راه می‌رفتم و موتوری خیلی آرام از کنار من رد شد که همین تیم توسن بودند. حالا موتور سیکلت برقی آن‌ها وارد سیستم پستی شده است. این حاصل یک دهه تلاش نخبگان کشور است و حالا ما در ایران موتور برقی هوشمند بومی داریم و از آن برای کاهش آلاینده ها استفاده می‌کنیم.»

به گفته زارع‌پور، شهرداری تهران بخش قابل‌توجهی از منابع این پروژه را تقبل کرده است و بانک‌ها نیز بخشی دیگر از منابع آن را به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه فراهم کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi Norouzi
    Mahdi Norouzi | ۱ بهمن ۱۴۰۱

    😂😂😂

مطالب پیشنهادی