ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

120 دستگاه هیوندای النترا به گمرک ایران رسید؛ شرکت واردکننده مشخص نیست!

هیوندای پیش از این توسط آسان موتور و کرمان موتور در ایران عرضه می‌شد، اما تاکنون نام شرکت واردکننده خودروها اعلام نشده است.

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

علی‌رغم به پایان رسیدن دی‌ماه، از عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا خبری نشد و حتی همچنان جدول دقیق تعرفه‌های وارداتی به کشورمان نیز مشخص نیست. در چنین شرایطی روز گذشته 120 دستگاه هیوندای النترا از بنادر جنوبی کشور به گمرک رسید که دومین محموله پس از واردات خودروهای کیا محسوب می‌شود؛ اما شرکت واردکننده این خودروها به شکل رسمی مشخص نیست!

«حمیدرضا محمدحسینی تختی»، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، اعلام کرد: «120 دستگاه خودرو روز شنبه، یکم بهمن‌ماه وارد بندر شهید باهنر بندرعباس شد.» وی با اعلام واردات خودرو به بندر شهید باهنر افزود: «با هدف‌گذاری دولت در واردات 100 هزار دستگاه تا پایان سال جاری، دومین محموله خودروها به تعداد 120 دستگاه به‌وسیله 2 فروند لندینگ کرافت وارد بندر شهید باهنر شد. این خودروها ساخت شرکت هیوندای، محصول کره جنوبی از نوع سواری سدان و مدل 2023 هستند که پس از پایان رویه گمرکی، از بندر شهید باهنر خارج خواهند شد.»

هیوندای النترا وارداتی
سری ان لاین هیوندای النترا که بعید است به کشورمان وارد شود

به گفته مسئولان وزارت صمت، تاکنون تعداد زیادی از ثبت سفارش‌های انجام‌شده از سوی شرکت‌های صلاحیت‌‌دار، مربوط به خودروهای زیر 10 هزار دلار بوده است، اما شماری از خودروهای کیا و هیوندای و حتی برخی خودروهای چینی مانند مدل‌های چانگان، براساس قیمت‌های رسمی، نزدیک به دوبرابر این رقم فروخته می‌شوند و هنوز مشخص نیست که خودروهای 10 هزار دلاری مدنظر وزارت صمت دقیقاً کدام خودروها هستند.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، تا پایان سال جاری نیز تعداد دیگری از این خودروها وارد بندر شهید باهنر می‌شوند.

گفتنی است که سوم دی‌ماه نخستین محموله خودروهای وارداتی شامل 22 خودرو از 6 نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت و اسپورتیج وارد بندر لنگه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی