ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتساپ
تکنولوژی

واتس‌اپ ارسال تصاویر با کیفیت اصلی را ممکن می‌کند

واتس‌اپ می‌خواهد امکان ارسال تصاویر با کیفیت اصلی و بدون هیچ‌گونه فشرده‌سازی را برای کاربران فراهم کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

واتس‌اپ محبوب‌ترین پیام‌رسان جهان با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در ماه است، بااین‌حال هنوز کمبودهایی دارد. یکی از این کمبودها به کاهش کیفیت تصاویر در هنگام ارسال فایل به‌عنوان عکس برای دیگران مربوط می‌شود که ظاهراً این مشکل در آینده برطرف و امکان ارسال تصاویر با کیفیت اصلی برای کاربران فراهم خواهد شد.

طبق گزارشی که از سوی WABetaInfo منتشر شده، واتس‌اپ در نسخه بتای اندروید 2.23.2.11 قابلیتی برای ارسال تصاویر با کیفیت اصلی در نظر گرفته است.

ارسال تصاویر با کیفیت اصلی در واتس‌اپ

واتس‌اپ با این ویژگی جدید امکان ارسال تصاویر بدون هیچ‌گونه فشرده‌سازی را فراهم می‌کند. طبق اسکرین‌شات منتشرشده از نسخه بتای اندروید، زمانی که کاربر بخواهد یک عکس را به اشتراک بگذارد، با یک آیکون چرخ‌دنده در بالای صفحه روبه‌رو می‌شود که امکان تغییر کیفیت تصویر به حالت اصلی را فراهم می‌کند. انتظار نداریم این ویژگی برای ویدیوها هم توسعه یابد.

واتس‌اپ ارسال تصاویر با کیفیت اصلی

در اواسط 2021، واتس‌اپ گزینه‌های به‌اشتراک‌گذاری تصاویر را بهبود داد و گزینه‌های خودکار، صرفه‌جویی در دیتا و بهترین کیفیت را برای کاربران در نظر گرفت. بااین‌وجود، تفاوت رزولوشن میان این حالت‌ها بسیار کم است.

در پایین‌ترین حالت، یعنی Data Saver یا صرفه‌جویی در دیتا، تصاویر با رزولوشن 0.9 مگاپیکسل ارسال می‌شوند، در‌حالی‌که در بهترین کیفیت (Best Quality) رزولوشن به 1.4 مگاپیکسل افزایش می‌یابد. در دنیای کنونی، رزولوشن 1.4 مگاپیکسل مسلماً کاربرد چندانی ندارد.

ارسال تصاویر با کیفیت اصلی می‌تواند برای بسیاری از کاربران کاربردی باشد، البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که در واتس‌اپ هم مانند تلگرام، امکان ارسال تصاویر به‌عنوان فایل یا سند وجود دارد که در این وضعیت، تصویر با کیفیت اصلی فرستاده می‌شود. بنابراین باید منتظر ماند و دید ویژگی جدید دقیقاً چه تفاوتی با ارسال عکس به‌عنوان سند دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • cyberia
    cyberia | ۲ بهمن ۱۴۰۱

    باید به واتساپ گفت، خسته نباشی دادا :)

مطالب پیشنهادی