ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شورولت کوروت E-Ray
اخبار خودرو

شورولت کوروت E-Ray معرفی شد؛ اولین کوروت هیبریدی تاریخ با شتاب 2.5 ثانیه

معرفی نسخه E-Ray، نسل هشتم را به اولین کوروت هیبریدی تاریخ تبدیل می‌کند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

شورولت کوروت یکی از نمادهای صنعت خودروی آمریکاست و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. این خودروی اسپرت از زمان تولد در دهه 50 میلادی تا نسل فعلی، همواره با موتورهای حجیم بنزینی تولید شده است. اما معرفی نسخه E-Ray، نسل هشتم را به اولین کوروت هیبریدی تاریخ تبدیل می‌کند. این نسخه به لطف موتور الکتریکی قدرتی برابر با 665 اسب بخار دارد و در عرض تنها 2.5 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل یا 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

شورولت کوروت E-Ray

طراحی برگرفته از نسخه Z06

نسخه E-Ray از شورولت کوروت از نظر طراحی و ابعاد تفاوت‌هایی با نسخه استاندارد استینگری دارد. این نسخه 9.14 سانتی‌متر عریض‌تر است و طراحان در سپر جلو و عقب آن بازنگری‌هایی انجام داده‌اند. خریداران این نسخه از شورولت کوروت می‌توانند از بین 14 رنگ متنوع، رنگ دلخواه را برای بدنه انتخاب کنند. آبی دریایی، طیف مخصوصی از خاکستری و کاکتوسی، رنگ‌های جدید و مخصوص نسخه E-Ray هستند.

شورولت کوروت E-Ray

امکان سفارش لوگوهای کربنی و نوارهای مخصوص بدنه برای خریداران شورولت کوروت E-Ray وجود دارد. این نوار به رنگ «آبی الکتریکی» است و جلوه خاصی به کوروت می‎‌بخشد. سر‌اگزوزهای مشکی و چهار رینگ آلومینیومی با طرح‌های زیبا و یک رینگ فیبر کربنی از دیگر آپشن‌های این نسخه به‌ شمار می‌روند.

شورولت کوروت E-Ray

مشخصات فنی شورولت کوروت E-Ray

قلب اصلی پیشرانه هیبریدی شورولت کوروت E-Ray را همان موتور 6.2 لیتری V8 را تشکیل می‌دهد. همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این موتور در همکاری با موتور برقی، 665 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، کوروت E-Ray برای ثبت سرعت 60 مایل یا 96 کیلومتر در ساعت، به 2.5 ثانیه زمان نیاز دارد. با چنین رکوردی نسخه E-Ray عنوان سریع‌ترین کوروت تاریخ را از آن خود می‌کند. شورولت می‌گوید این نسخه مسیر یک چهارم مایل را در زمان 10.5 ثانیه و با سرعت 130 مایل یا 209 کیلومتر در ساعت پشت سر می‌گذارد.

شورولت کوروت E-Ray

موتور برقی موجود در شورولت کوروت E-Ray قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاوری برابر با 165 نیوتن‌متر دارد. این موتور که روی محور جلو نصب شده است، توسط پک باتری 1.9 کیلووات‌ساعتی تغذیه می‌شود. نکته جالب اینکه شورولت برای جلوگیری از اذیت‌شدن همسایه‌ها با صدای بلند موتور V8، قابلیتی به نام Stealth Mode تعریف کرده است. با فعال‌کردن این قابلیت کوروت E-Ray به یک خودروی برقی بی‌صدا تبدیل می‌شود! ضمن اینکه سرعت حرکت خودرو در این حالت از 72 کیلومتر در ساعت فراتر نمی‌رود.

شورولت کوروت E-Ray

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات پیشرانه شویم، باید بگوییم موتور V8 شورولت کوروت E-Ray همان موتور LT2 موجود در استینگری است. این موتور 6.2 لیتری 495 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن‌متر گشتاور دارد. سیستم توقف و شروع حرکت این موتور توسط باتری لیتیوم یونی 12 ولتی پشتیبانی می‌شود.

شورولت کوروت E-Ray

شورولت کوروت E-Ray به‌غیر‌از پیشرانه، از لحاظ سیستم تعلیق هم تفاوت‌هایی با مدل استاندارد استینگری دارد. این نسخه به سیستم تعلیق Magnetic Ride Control 4.0 مجهز است و ترمزها از نوع کربن سرامیکی و ساخت شرکت برمبو هستند. همچنین باید گفت این نسخه روی رینگ‌های 20 و 21 اینچی و تایرهای میشلن پایلوت چهار فصل حرکت می‌کند. در صورت علاقه، مشتریان می‌توانند تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S را از لیست آپشن‌ها انتخاب کنند.

شورولت کوروت E-Ray

زمان عرضه و قیمت

فروش شورولت کوروت E-Ray از اواخر امسال آغاز خواهد شد. قیمت این نسخه برای اتاق 1LZ کوپه از 104,295 دلار شروع می‌شود. نسخه 1LZ کانورتیبل یا سقف بازشونده هم حامل برچسب قیمتی 111,295 دلار خواهد بود. برای مقایسه بد نیست بدانید ارزان‌ترین نسخه از کوروت قیمتی برابر با 64,500 دلار دارد.

شورولت کوروت E-Ray

در کنار رونمایی از کوروت E-Ray، شورولت اعلام کرده است که مدل 2024 از این خودرو در تمامی نسخه‌ها، به سیسم‌های کمکی به‌روزآوری‌شده مجهز خواهد بود. همچنین در مدل 2024 سامانه‌هایی مثل دستیار حفظ خودرو در بین خطوط با اخطار خروج از خط، هشدار برخورد و ترمز اضطراری خودکار در لیست تجهیزات استاندارد قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی