ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه قیمت دارو را آنلاین استعلام کنیم؟

سامانه اطلاعات دارویی کشور در کنار قیمت دارو، اطلاعات دیگری نیز در رابطه با آن در اختیارتان می‌گذارد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۰

فهرست قیمت مصوب تمامی اقلام دارویی قابل‌عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور، در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو در دسترس است. با مراجعه به این سایت می‌توان قیمت دارو را آنلاین استعلام گرفت.

با توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی هنگام تصویب قیمت دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی، فهرستی از قیمت مصوب کلیه اقلام دارویی قابل‌عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور، در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو در دسترس عموم قرار گرفته است.

با مراجعه به این سایت می‌توانید به‌صورت آنلاین از قیمت دارو مطلع شوید که از پرداخت هزینه اضافی و غیر‌مصوب جلوگیری می‌کند. پس از ورود به سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو بایستی نام داروی موردنظر خود را در باکس تعیین‌شده بنویسید و گزینه جستجو را بزنید.

سامانه اطلاعات دارویی کشور

در صورتی که نام دارو را به‌طور صحیح جستجو کرده باشید، انواع اقلام دارویی با این نام به شما نمایش داده خواهد شد.

در این سایت علاوه بر قیمت مصوب، اطلاعاتی همچون نام برند تولیدکننده، بسته‌بندی و تعداد دارو در یک بسته، دوز دارو و تصویری از بسته دارو نمایش داده می‌شود تا دقیق‌تر اقدام به خرید کنید.

قیمت دارو

توجه داشته باشید قیمت‌های مصوب اعلام‌شده معمولاً برای یک بسته هستند و در یک بسته دارویی چند ورق قرص یا کپسول وجود دارد. ازهمین‌رو، بایستی قیمت بسته را بر تعداد ورق‌های موجود در آن تقسیم کنید تا قیمت هر ورق را بیابید.

اگر نام یک دارو را به‌طور صحیح درج نکنید، این سامانه داروهای با نام مشابه را به شما نشان می‌دهد و از میان فهرست نمایش داده شده، می‌توانید داروی موردنظر خود را انتخاب و از اطلاعات موجود درباره آن آگاه شوید.

سایت قیمت دارو آنلاین

اعلام عوارض دارو

در نوار بالایی سامانه اطلاعات دارویی کشور، گزینه‌ای به نام «پشتیبان» قرار دارد که خدمات متنوعی را در زمینه دارویی به کاربران ارائه می‌کند. با کلیک روی این گزینه، به سامانه «تیتک» منتقل می‌شوید.

سامانه تیتک

ایجاد نظام رهگیری و ردیابی محصولات سلامت‌محور، ایجاد امکان نظارت صحیح، دقیق و جامع بر زنجیره تأمین، توزیع، عرضه در سراسر کشور، ایجاد نظام پایش و کنترل کیفی و کمی محصولات سلامت‌محور براساس آمایش سرزمین در کلیه سطوح، ایجاد سیستم واکنش سریع و فراخوان محصولات نامنطبق در سراسر کشور و در کلیه سطوح، ازجمله اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

یکی از قابلیت‌های عمومی تیتک، گزارش عوارض دارویی است. با مراجعه به بخش موردنظر، می‌توانید به‌عنوان یک گزارشگر وارد سامانه ثبت گزارش عوارض و اشتباهات دارو پزشکی شوید و عوارض داروهای مصرفی خود را اعلام کنید. اقدامی که تأثیر بسزایی در پیشرفت دارویی کشور خواهد داشت.

سامانه ثبت گزارش عوارض دارو

سؤالات متداول درباره سایت قیمت دارو آنلاین

چگونه قیمت مصوب یک ورق قرص یا کپسول را بیابیم؟

در سایت سامانه اطلاعات دارویی کشور قیمت یک بسته دارو درج شده است. معمولاً هر بسته شامل چند ورق است که با تقسیم قیمت بسته بر تعداد ورق‌ها، می‌توانید قیمت یک ورق قرص یا کپسول را محاسبه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی