ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سوزوکی جیمنی 5 در
اخبار خودرو

سوزوکی جیمنی 5 در معرفی شد؛ تجربه آفرود با 630 میلیون تومان

سال‌ها بود که شایعاتی مبنی بر تولید نسخه 5 در از شاسی‌بلند ژاپنی سوزوکی جیمنی به‌گوش می‌رسید.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

سال‌ها بود که شایعاتی مبنی بر تولید نسخه 5 در از شاسی‌بلند ژاپنی سوزوکی جیمنی به‌گوش می‌رسید. پس از مدت‌ها انتظار، حالا این شایعات به واقعیت تبدیل شده و سوزوکی از جیمنی 5 در در نمایشگاه اتو اکسپوی هند رونمایی کرده است. این شاسی‌بلند آفرود‌محور علاوه بر هند، در آفریقا و آمریکای لاتین نیز عرضه خواهد شد و تنها حدود 14 هزار دلار (630 میلیون تومان با احتساب دلار 45 هزار تومانی) قیمت دارد؛ بهایی که از بسیاری از خودروهای قدیمی تک دیفرانسیل در ایران کمتر است.

سوزوکی جیمنی 5 در

بدنه‌ای به طول تقریباً 4 متر

از لحاظ طراحی، سوزوکی جیمنی 5 در به‌غیر‌از افزایش تعداد درها، رشد فاصله محوری و به‌روزآوری جلوپنجره تفاوت دیگری با نسخه 3 در ندارد. طول بدنه این نسخه جدید به 3,985 میلی‌متر و عرض آن به 1,645 میلی‌متر می‌رسد. فاصله محوری آن نیز برابر با 2,590 میلی‌متر است؛ یعنی 340 میلی‌متر بیشتر از نسخه 3 در. وزن سوزوکی جیمنی 5 در با توجه به تریم، بین 1,195 و 1,210 کیلوگرم متغیر است. با چنین ارقامی باید گفت نسخه 5 در بین 75 تا 125 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به نسخه 3 در دارد.

سوزوکی جیمنی 5 در

رشد فاصله محوری، فضای بیشتری را برای سرنشینان عقب به ارمغان آورده است. صندلی‌های جلوی سوزوکی جیمنی 5 در نیز تخت‌شو هستند و می‌توان از آن‌ها برای خواب کوتاه روزانه استفاده کرد. علی‌رغم افزایش طول بدنه، فضای حمل وسایل کماکان کم است و حجم آن به 208 لیتر می‌رسد. درصورت خواباندن صندلی‌های عقب، این رقم به 332 لیتر افزایش می‌یابد. بد نیست بدانید فضای بار نسخه 3 در تنها 83 لیتر است. البته سوزوکی برای کسانی که خواهان فضای بار بیشتر هستند، نسخه LCV را پیشنهاد می‌کند. این نسخه دونفره است و در پشت صندلی‌های آن فضایی برابر با 863 لیتر وجود دارد.

سوزوکی جیمنی 5 در

مثل نمای بیرونی، در داخل کابین هم دامنه تغییرات بسیار محدود است. سوزوکی جیمنی 5 در با نمایشگر 7 یا 9 اینچی لمسی تولید خواهد شد. فارغ از اندازه، نمایشگر و یا به عبارت دقیق‌تر سیستم اینفوتینمنت با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم سازگار است و از دوربین عقب پشتیبانی می‌کند.

تصویر کابین

دو تریم برای سوزوکی جیمنی جدید

سوزوکی جیمنی 5 در، در دو تریم آلفا و زتا وارد بازار خواهد شد. در تریم پرچمدار، چراغ‌ها از نوع LED هستند و چراغ مه‌شکن نیز وجود دارد. رینگ‌های 15 اینچی آلیاژی (‌به‌جای رینگ‌های فولادی)، کروز کنترل، فرمان با روکش چرمی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، نمایشگر 9 اینچی و سیستم صوتی با برند Arkamys و چهار بلندگو از دیگر مشخصات تریم پرچمدار هستند. این شاسی‌بلند جدید در هر دو تریم به 6 ایربگ، دستیار حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز مجهز است.

ایربگ ها

مشخصات فنی

نسخه مخصوص بازار هند از سوزوکی جیمنی 5 در، در زیر کاپوت خود یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی دارد. این موتور 103 اسب بخار قدرت و 134 نیوتنمتر گشتاور تولید می‌کند و نیروی آن از طریق گیربکس 5‌سرعته دستی یا 4‌سرعته خودکار به‌سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. این خودرو در هر دو تریم از سیستم چهار چرخ محرک سوزوکی AllGrip Pro و جعبه‌دنده کمکی بهره می‌برد. احتمال می‌رود در آینده جیمنی با پیشرانه هیبریدی نیز وارد بازار شود.

سوزوکی جیمنی 5 در

سوزوکی جیمنی به لطف شاسی نردبانی، توانایی‌های بالایی در عبور از مسیرهای خارج جاده دارد. ارتفاع این خودرو در نسخه 5 در به 210 میلی‌متر می‌رسد. این ویژگی در کنار زوایای ورود و خروج 36 و 50 درجه، باعث می‌شود راننده با خیال راحت‌تری به مصاف انواع ناهمواری‌ها برود. نکته منفی در مقایسه با نسخه 3 در این است که به‌دلیل افزایش فاصله محوری، زاویه شکست یا break-over از 28 درجه به 24 درجه افت کرده.

زوایای ورود و خروج

قیمت و زمان عرضه

در رابطه با قیمت سوزوکی جیمنی 5 در اطلاعاتی در دست نیست، ولی می‌توان حدس زد که خرید آن به بودجه بیشتری در مقایسه با نسخه 3 در نیاز خواهد داشت. برخی نشریات قیمتی معادل 14 هزار دلار را برای این خودرو پیش‌بینی می‌کنند. این نسخه در گوروگرام هند تولید می‌شود و از ماه مه به فروش خواهد رسید.

سوزوکی جیمنی 5 در

گفتنی است سوزوکی جیمنی در نسل چهارم خود به‌سر می‌برد. این نسل در سال 2018 معرفی شد و انتظار می‌رود امسال نسخه فیس‌لیفت آن پس از نسخه 5 در رونمایی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی