ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استثنای مادران از واریز پول خرید خودرو
خودرو

استثنای مادران از شرط واریز پول برای خرید خودرو؛ فضای بازار ملتهب‌تر خواهد شد؟

این چهارمین امتیاز ویژه‌ای است که خودروسازان و درواقع دولت برای ترغیب به فرزندآوری به مادران اعطا می‌کند.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

طبق مصوبه جدید وزارت صمت، شرکت در طرح‌های فروش دو خودروساز اصلی کشور، یعنی سایپا و ایران‌خودرو منوط به واریز وجه خودرو به حساب خودروساز است؛ ولی ظاهراً این شرط سنگین برای یک قشر خاص از شرکت‌کنندگان الزامی نیست. استثنای مادران از واریز پول خرید خودرو چهارمین امتیاز ویژه‌ای است که توسط دولت در حمایت از قانون جوانی جمعیت به مادران دارای حداقل دو فرزند اعطا می‌شود.

طبق مصوبه جدید وزارت صمت، قرار بر این شد که به‌منظور جلوگیری از رانت‌خواری و همین‌طور منع ثبت‌نام متقاضیان کاذب در طرح‌های فروش خودروسازان و سوءاستفاده از کارت‌های ملی، تنها افرادی بتوانند در طرح‌های فروش و قرعه‌کشی شرکت کنند که از قبل پول خودرو را به حساب خودروساز واریز کرده باشند. اما این شرط بازهم در راستای اجرای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای مادران دارای حداقل دو فرزند قابل‌چشم‌پوشی است. این چهارمین امتیاز ویژه‌ای است که خودروسازان و درواقع دولت برای ترغیب به فرزندآوری به مادران اعطا می‌کند.

درحال‌حاضر ۵۰ درصد سهم فروش خودروسازان به مادران دارای حداقل دو فرزند تعلق دارد. همچنین شروط داشتن گواهینامه و همین‌طور حداقل سن ۱۸ سال برای مادران حذف شده‌اند. حال با استثنای مادران از واریز پول خرید خودرو، امتیاز دیگری به این سه امتیاز اضافه شده و البته سایپا در طرح فروش فوری و بدون قرعه‌کشی اخیر خود، یک آوانس اضافه به مادران داده است. درحالی‌که متقاضیان عادی تنها تا زمان تکمیل ظرفیت امکان ثبت‌نام دارند، مادران تا سه روز کاری می‌توانند در طرح جدید شرکت کنند.

بنابراین به‌نظر می‌رسد دولت دست به هر کاری می‌زند تا مادران را تشویق به فرزندآوری کنند و در این میان خطر سودجویی و سوءاستفاده دلالان را فراموش کرده است. شرط واریز وجه خودرو به حساب خودروساز به این خاطر وضع شده بود که ضمن حمایت از مشتریان واقعی، از دلال‌بازی‌ها جلوگیری کند، ولی بدون‌شک حذف این الزام مجدداً مادران نیازمند را هدف اصلی سوءاستفاده دلالان قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Behzad
    Behzad | ۵ بهمن ۱۴۰۱

    عجب طرح مضحکیه (مادران)!!!

مطالب پیشنهادی