ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سحابی تاریک لیندز
نجوم و فضا

تصویر روز ناسا: در اعماق تاریک سحابی لیندز چه می‌گذرد؟

سحابی تاریک لیندز در برابر پس‌زمینه‌ای کم‌نور از گاز هیدروژن درخشان ظاهر می‌شود که تنها با نوردهی‌های طولانی‌مدت تلسکوپی در منطقه قابل مشاهده است.

مهدیس نصراله زاده
نوشته شده توسط مهدیس نصراله زاده | ۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

عکس امروز ناسا جرم تاریکی را نشان می‌دهد که به نظر برخی شبیه به لولوخورخوره افسانه‌ای است؛ اما حقیقت پشت پرده چیست؟

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟

اگر بخواهیم موضوع را علمی بررسی کنیم، سحابی تاریک لیندز (Lynds (LDN) 1622) در برابر پس‌زمینه‌ای کم‌نور از گاز هیدروژن درخشان ظاهر می‌شود که تنها با نوردهی‌های طولانی‌مدت تلسکوپی در منطقه قابل مشاهده است.

در مقابل، سحابی انعکاسی vdB 62 درست در بالا و سمت راست مرکز تصویر، روشن‌تر و برجسته‌تر دیده می‌شود و به‌راحتی قابل‌تشخیص است.

ابر مولکولی غبارآلود لیندز مجموعه‌ای از سحابی‌های تاریک است که در منطقه «مشعل قیفاووس» (Cepheus Flare) قرار گرفته و سحابی انعکاسی vdB 62 قسمت درخشان این مجموعه است.

همچنین سحابی تاریک لیندز در نزدیکی صفحه کهکشان راه شیری و حلقه برنارد قرار دارد. حلقه برنارد ابر بزرگی است که مجموعه غنی سحابی‌های گسیلشی در کمربند و شمشیر شکارچی را احاطه کرده است.

گردوغبار مبهم لیندز شاید در فاصله ۱۵۰۰ سال نوری قرار داشته باشد. در این مقیاس فاصله، میدان دید دو درجه حدود ۶۰ سال نوری خواهد بود.

ستاره‌های جوان در گستره تاریک پنهان می‌شوند؛ اگرچه این ستاره‌ها در تصاویر فروسرخ که توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر تصویربرداری شده بودند، آشکار شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی