ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازفید
تکنولوژی

رسانه BuzzFeed برای تولید محتوا به سراغ سازنده هوش مصنوعی ChatGPT رفت

با اعلام خبر استفاده بازفید از هوش مصنوعی، ارزش سهام این شرکت در یک روز 150 درصد رشد کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

براساس یادداشتی که توسط «جونا پرتی»، مدیرعامل بازفید (BuzzFeed) برای کارکنان ارسال شده است، رسانه اینترنتی بازفید قصد دارد تا برای «تقویت» و «شخصی‌سازی» محتوای خود از ابزارهای هوش مصنوعی ارائه‌شده توسط OpenAI، خالق ChatGPT استفاده کند. همین اعلامیه باعث شد تا ارزش سهام BuzzFeed در معاملات روز پنجشنبه بیش از 150 درصد افزایش پیدا کند و به بیش از 2 دلار به‌ازای هر سهم برسد.

پرتی در یادداشت خود توضیح می‌دهد که هوش مصنوعی یکی از دو گرایش اصلی خواهد بود که آینده رسانه‌های دیجیتال را تعریف می‌کند. او در ادامه می‌گوید که: «محتوای الهام‌گرفته از هوش مصنوعی بازفید سال 2023 راه‌اندازی خواهد شد که تجربه کوییز‌ها را تقویت می‌کند، طوفان فکری ما را اطلاع‌رسانی کرده و محتواهای ما را برای مخاطبان شخصی‌سازی می‌کند.»

مدیرعامل بازفید

پرتی می‌گوید:

«صنعت ما فراتر از ساماندهی مبتنی بر هوش مصنوعی (فیدها)، به خلق مبتنی بر هوش مصنوعی (محتوا) گسترش خواهد یافت. هوش مصنوعی عصر جدیدی از خلاقیت را آغاز می‌کند؛ جایی که انسان‌های خلاقی مانند ما نقش کلیدی در ارائه ایده‌ها، ارز فرهنگی، پیام‌های الهام‌گرفته، IP و قالب‌هایی دارند که با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها ساخته می‌شوند.»

همچنین «مت میتنتال»، معاون ارتباطات بازفید، بدون ارائه هیچ توضیح بیشتری گفت که Buzzfeed قصد ندارد از هوش مصنوعی در اتاق خبر خود استفاده کند.

رشد سهام بازفید

سهام بازفید

BuzzFeed از زمان عمومی‌شدن در دسامبر سال 2021، روند دشواری در بازار داشته است. تا ژوئن 2022، قیمت سهام این شرکت 40 درصد کاهش یافت و از آن زمان به روند نزولی خود ادامه داد. بااین‌حال، از زمان اعلام خبر استفاده از هوش مصنوعی توسط این شرکت برای تولید محتوا، قیمت سهام آن بیشتر از 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

هرچند ناشرانی مانند آسوشیتدپرس از یک دهه قبل برای تولید داستان‌های خود از ابزارهای خودکار استفاده کرده‌اند، اما این داستان‌ها معمولاً مقاله‌های فرمولی هستند که اخباری مانند گزارش‌های درآمد و نتایج ورزشی را پوشش می‌دهند. درواقع از ابزارهای خودکار برای واردکردن ارقام و نتایج در قالب‌های از پیش نوشته‌شده استفاده می‌شود. بااین‌حال، همان‌طور که سیستم‌های هوش مصنوعی بهبود یافته‌اند، توانایی آن‌ها برای نوشتن داستان نیز بیشتر بهبود یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nnb
    Nnb | ۸ بهمن ۱۴۰۱

    انقلاب gpt ...

مطالب پیشنهادی