ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم
تکنولوژی

گوگل قفل‌کردن برگه‌ها در حالت Incognito را برای کروم در اندروید ممکن کرد

با این ویژگی، می‌توان قفل کروم را با پین قفل گوشی یا از طریق احراز هویت بیومتریک مانند اثرانگشت یا تشخیص چهره باز کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

گوگل قابلیتی را در دسترس کاربران اندروید قرار داده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های حالت ناشناس گوگل کروم (Chrome Incognito) را با کمک ویژگی‌های احراز هویت بیومتریک قفل کنند. با این ویژگی، شخصی که از گوشی شما استفاده می‌کند، دیگر نمی‌تواند مرورگر آن را باز کند و مرورهای شما را ببیند. این ویژگی از مدت‌ها قبل در دسترس کاربران iOS بوده و اکنون برای اندروید منتشر شده است.

با قابلیت Lock Incognito که اکنون در دسترس کاربران اندروید قرار گرفته، همچنان می‌توانید تب‌های ناشناس را به‌طور معمول باز کنید، اما اگر به برنامه دیگری بروید، هنگام بازگشت به مرورگر، برای دسترسی به برگه‌های مخفی باید قفل کروم را باز کنید. در گوشی می‌توان این کار را از طریق پین قفل گوشی یا از طریق بیومتریک‌هایی مانند اثرانگشت یا تشخیص چهره انجام داد.

حالت ناشناس

برای فعال‌کردن این ویژگی، ابتدا باید روی منوی سه نقطه گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید، سپس به تنظیمات و بخش حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) بروید. در این بخش، می‌توانید گزینه «قفل‌کردن برگه‌های ناشناس هنگام خروج از کروم» (Lock Incognito tabs when you leave Chrome) را روشن کنید.

سایر ویژگی‌های امنیتی گوگل برای کروم

گوگل در پست وبلاگ خود، ضمن معرفی این ویژگی برای گوشی‌های اندروید، اعلام کرد که درحال گسترش ویژگی Safety Check است که اکنون می‌تواند کارهایی مانند اسکن رمزهای عبور ذخیره‌شده شما را انجام دهد. این ویژگی امنیتی همچنین می‌تواند افزونه‌های مخرب را حذف کند.

امنیت کروم

غول موتور جستجو در این رابطه توضیح می‌دهد که قصد دارد با ارائه «توصیه‌ها و یادآوری‌های شخصی‌سازی‌ترشده» برای اطلاع‌رسانی درباره نوع مجوزهایی که سایت‌ها دریافت کرده‌اند، «بررسی امنیتی» فعال‌تری را به کاربران خود ارائه کند.

گوگل همچنین در این پست راه‌های دیگری را برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی آنلاین کاربران خود پیشنهاد کرده است. یکی از آن‌ها Privacy Guide است که از بخش Privacy & Security کروم می‌توان به آن دسترسی داشت. این بخش شما را با ویژگی‌های مختلف حریم خصوصی آشنا می‌کند تا بتوانید در مورد فعال‌کردن آن تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی