ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پارکینگ دوچرخه
علمی

خیره‌کننده و منحصر‌به‌فرد؛ افتتاح پارکینگ زیرآبی 65 میلیون دلاری مخصوص دوچرخه‌ها در آمستردام

پارکینگ 65 میلیون دلاری آمستردام که در زیر ایستگاه مرکزی این شهر ساخته شده است، محلی اختصاصی برای پارک دوچرخه خواهد بود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

آینده جهان شاید یک روز به استفاده از خودروهای پرنده و جت‌پک‌ها برسد، اما امروز در سال 2023، هلند در شهر آمستردام پارکینگ زیرآبی عظیمی را افتتاح کرده است که ظرفیت گنجایش 6300 دوچرخه شخصی و 700 دوچرخه اشتراکی را دارد. ظرفیت این پارکینگ قرار است در ماه فوریه با افتتاح پارکینگ دوم به 11 هزار دوچرخه برسد.

به گزارش ورج، آمستردام به‌تازگی پارکینگ غول‌آسایی را افتتاح کرده که احداث آن چهار سال زمان و 65 میلیون دلار هزینه نیاز داشته است. این کشور ظاهراً بیشتر از آدم، دوچرخه دارد و فقط در آمستردام هر روز حدود 35 درصد از شهروندان از دوچرخه استفاده می‌کنند.

تخمین‌ها نشان می‌دهند که روزانه حدود 200 هزار نفر با اتوبوس، قطار، مترو یا قایق به ایستگاه مرکزی آمستردام می‌آیند و نیمی از آن‌ها هم دوچرخه را برای حمل‌ونقل انتخاب می‌کنند. تاکنون عمده این دوچرخه‌ها در نقاط مختلف اطراف این ایستگاه پارک می‌شدند، اما حالا قرار است این پارکینگ میزبان آن‌ها باشد.

هزینه استفاده از پارکینگ دوچرخه‌های آمستردام چقدر است؟

استفاده از این پارکینگ شبانه‌روزی برای 24 ساعت اول رایگان است و بعد این مجموعه به‌ازای هر روز نگهداری از هر دوچرخه 1.46 دلار هزینه دریافت می‌کند. پارکینگ جدید زیرزمینی آمستردام حیرت‌انگیز است و گویی از درون فیلم‌های علمی تخیلی بیرون آمده.

همان‌طور که گفتیم، بخشی از ظرفیت این پارکینگ به دوچرخه‌های اشتراکی اختصاص داده شده است که شهروندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. «مردیت گلیزر»، مدیر اجرایی مؤسسه دوچرخه شهری آمستردام می‌گوید: «برای کاهش وابستگی به خودروها، افزون بر دوچرخه، به سیستم حمل‌ونقل عمومی پرظرفیت، پربازده و دسترس‌پذیر نیاز دارید.»

هلند اکنون به‌سمت آینده‌ای درحال حرکت است که خودروها در آن نقش بسیار کمی دارند. این کشور تمرکز خود را روی استفاده از دوچرخه و وسایل حمل‌ونقل عمومی گذاشته است و قصد دارد در همین راستا نمای شهرهای خود را هم زیبا نگه دارد. گفتنی است که شهر اوترخت دیگر شهر بزرگ این کشور است که 50 درصد از شهروندان آن به‌طور روزانه از دوچرخه استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rezahan
    Rezahan | ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

    برازنده است که این مملکت فارغ از هیاهوی دنیا به دنبال ارتقای کیفیت زندگی مردمش هست
    چون اونجا مردم مهم هستن

  • @Elentrahazerdarsahne
    @Elentrahazerdarsahne | ۹ بهمن ۱۴۰۱

    مترو تیاتر شهره

مطالب پیشنهادی