ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
کسب و کار

درآمد سه‌ماهه چهارم 2022 سامسونگ؛ سقوط سود شرکت به پایین‌ترین سطح طی 8 سال گذشته

طبق این گزارش، فقط واحد تولید نمایشگر سامسونگ در سه‌ماهه آخر سال گذشته میلادی رشد کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

سامسونگ نتایج نهایی سه‌ماهه چهارم 2022 و سال مالی 2022 خود را منتشر کرده که طبق آن، سود این شرکت به کمترین میزان خود در هشت سال گذشته رسیده است. برای کاهش سود سامسو‌نگ به عواملی ازجمله تداوم رکود اقتصادی جهانی، افزایش هزینه‌ها و کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی اشاره شده است.

طبق گزارش SamMobile، درآمد سامسونگ الکترونیکس در سه‌ماهه منتهی به 31 دسامبر، حدود 57.21 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2021، 8 درصد کاهش داشته است. سود غول مستقر در کره نیز حدود 3.5 میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با سه‌ماهه چهارم 2021 کاهش 69 درصدی داشته است.

درآمد سامسونگ برای کل سال 2022

درآمد سامسو‌نگ

برای کل سال 2022، درآمد سالانه این شرکت حدود 245 میلیارد دلار اعلام شده است که بالاترین میزان آن بوده، اما سود کل سال سامسونگ فقط حدود 35.22 میلیارد دلار بوده است.

بخش تراشه‌های سامسو‌نگ که معمولاً در درآمد این شرکت بیشترین نقش را دارد، سه‌ماهه ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشته و در سه ماهه چهارم 2022 تنها حدود 219 میلیون دلار درآمد داشته است. در این رابطه گفته شده که تورم بالا، افزایش نرخ بهره، رکود اقتصادی مداوم و تنش‌های ژئوپلیتیکی، تقاضا برای دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی را که از تراشه‌های سامسونگ بهره می‌برند، به‌شدت کاهش داده است.

Samsung DX که واحد لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ است نیز در سه‌ماهه آخر سال 2022 عملکرد ضعیفی داشته و فقط حدود 1.33 میلیارد دلار به سود شرکت کمک کرده است.

گلکسی S23

برخلاف سایر بخش‌های تجاری سامسونگ، واحد تولیدکننده نمایشگر این شرکت عملکرد خوبی در سه‌ماهه چهارم سال 2022 داشته. این بخش که با عنوان «سامسونگ دیسپلی» شناخته می‌شود، حدود 7.56 میلیارد دلار درآمد و حدود 1.47 میلیارد دلار سود داشته است. بخش زیادی از این عملکرد خوب به عرضه سری آیفون 14 اپل در سه‌ماهه چهارم 2022 مربوط می‌شود که از پنل‌های OLED ساخته‌شده توسط سامسو‌نگ بهره می‌برند.

درنهایت، سامسونگ قرار است چهارشنبه این هفته سری گلکسی S23 را در جریان رویداد آنپکد خود معرفی کند و در بیانیه مطبوعاتی خود تأیید کرده است که این سری را در سه‌ماهه جاری عرضه خواهد کرد. همچنین گفته شده است که سری گلکسی S23 روی دوربین پیشرفته، عملکرد گیمینگ و ادغام بهتر با سایر محصولات اکوسیستم گلکسی مانند لپ‌تاپ، تبلت و ابزارهای پوشیدنی تمرکز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی