ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

در تلاش برای مقابله با ChatGPT؛ گوگل چت‌باتی با فناوری LaMDA را آزمایش می‌کند

اسناد داخلی گوگل نشان می‌دهند که این شرکت در تلاش برای مقابله با ChatGPT است و کارمندان زیادی را به این پروژه اختصاص داده.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۹

گوگل درحال آزمایش محصولی شبیه به ChatGPT است که از فناوری LaMDA استفاده می‌کند. این شرکت در هفته‌های اخیر کارمندان بیشتری را موظف به کار روی این پروژه کرده است. همچنین گفته شده که این غول دنیای فناوری درحال آزمایش چندین طراحی جدید برای صفحه جستجو است که قابلیت چت را ارائه می‌کند.

به گزارش CNBC، گوگل درحال کار روی محصولات جدیدی به‌عنوان چت‌بات است که می‌تواند در موتور جستجوی این شرکت پیاده‌سازی شود. منابع آگاه می‌گویند این غول دنیای فناوری در واحد ابری خود درحال کار روی پروژه‌ای به نام «اطلس» است که در شرایط بحرانی برای پاسخ به ChatGPT روی آن کار انجام می‌شود.

گوگل همچنین درحال آزمایش چت‌باتی موسوم به Apprentice Bard است که مشابه ChatGPT عمل می‌کند. این محصول با همان فناوری هوش مصنوعی LaMDA ساخته شده است. یکی از یادداشت‌های داخلی این شرکت درباره اهمیت این پروژه می‌گوید: «در واکنش به ChatGPT از تیم LaMDA خواسته شده است تا اولویت خود را روی ارائه پاسخ به ChatGPT بگذارند. در کوتاه‌مدت، این پروژه نسبت به سایر پروژه‌ها تقدم دارد.»

Apprentice Bard شبیه به ChatGPT است. کاربر می‌تواند از این هوش مصنوعی سؤال بپرسد و جواب خود را بگیرد. در مراحل آزمایشی کنونی از کارمندان خواسته شده است تا درباره پاسخ‌های این ابزار بازخورد بدهند. اسنادی که به دست CNBC رسیده‌ است، نشان می‌دهد که این هوش مصنوعی برخلاف ChatGPT می‌تواند درباره وقایع اخیر جهان هم نظر بدهد.

همچنین باید گفت که Apprentice Bard جایگزین چت‌بات هوشمند دیگری به نام Meena شد که گوگل قبلاً به توسعه آن مشغول بود. حالا کارمندان می‌گویند که پاسخ‌های این هوش مصنوعی در هفته‌های اخیر پیشرفته‌تر شده است.

طراحی جدید موتور جستجوی گوگل با محصولی شبیه به ChatGPT

تیم دیگری در داخل این شرکت درحال آزمایش طراحی یک قابلیت جستجوی جدید در دسکتاپ است که می‌تواند در قالب چت‌بات عمل کند. اسناد CNBC نشان می‌دهند که در یکی از این طراحی‌ها پنج اعلان متفاوت به‌جای دکمه I’m feeling lucky در زیر نوار اصلی جستجو قرار گرفته است که می‌تواند پنج سؤال بالقوه کاربر باشد. در این طراحی یک لوگوی چت کوچک هم در سمت راست نوار جستجو دیده می‌شود.

زمانی که کاربر سؤالی را تایپ می‌کند، موتور جستجو یک حباب خاکستری را در زیر نوار جستجو نمایش می‌دهد که نسبت به نتایج معمولی پاسخی انسانی‌تر را ارائه می‌کند. کمی پایین‌تر می‌توان به سؤالاتی دسترسی داشت که ممکن است پس از سؤال اول پرسیده شوند و در انتها همان نتایج جستجوی معمولی دیده می‌شود.

مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل قبلاً گفته بود که عرضه یک چت‌بات توسط این شرکت کار سختی است، چون آن‌ها شهرت بسیار بیشتری دارند و درصورت ارائه اطلاعات نادرست، ریسک بزرگ‌تری تهدیدشان می‌کند. درنتیجه، به‌نظر می‌رسد که این غول دنیای فناوری نسبت به استارتاپ کوچکی مثل OpenAI رویکرد محافظه‌کارانه‌تری را برای عرضه چت‌بات هوش مصنوعی در پیش گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی