ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ با همکاری گوگل و کوالکام، پلتفرم جدیدی در حوزه واقعیت ترکیبی راه‌اندازی می‌کند

در جریان رویداد آنپکد، سامسونگ اعلام کرد قصد دارد با همکاری گوگل و کوالکام روی یک پلتفرم جدید در حوزه واقعیت ترکیبی کار کند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۲:۵۸

سامسونگ نیز همچون برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری، به حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تمایل نشان داده است. در جریان رویداد آنپکد، این شرکت اعلام کرد قصد دارد با همکاری گوگل و کوالکام روی یک پلتفرم جدید در حوزه واقعیت ترکیبی کار کند.

غول فناوری کره جنوبی، هنوز محصولی در این حوزه معرفی نکرده است. همچنین در جریان رویداد آنپکد به محصول خاصی که در حال توسعه باشد نیز اشاره نکرده است. این شرکت جدول زمانی نیز در مورد محصولات یا خدمات احتمالی مرتبط با واقعیت ترکیبی را نیز ارائه نکرده است.

مدیر بخش موبایل سامسونگ پیش از رویداد آنپکد و در جریان مصاحبه انجام شده، اعلام کرد:

«آنچه در اینجا مطرح می‌شود، اطلاع رسانی در مورد اکوسیستمی است که در تلاش هستیم عملیاتی شود.»

همکاری سامسونگ، گوگل و کوالکام برای راه‌اندازی پلتفرم واقعیت ترکیبی

واقعیت ترکیبی در واقع فناوری است که ویژگی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را یکدیگر ترکیب می‌‌کند. در واقعیت افزوده، کاربر در محیطی گرافیکی فضایی را مشابه دنیای واقعی تجربه می‌کند. در واقعیت مجازی، کاربر در دنیای مجازی ۳۶۰ درجه تجربه دیگری خواهد داشت.

هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی با دوربین‌های مجهزی که دارند، این روزها مورد توجه بسیاری قرار دارند. هدست‌های متا Quest 2 و متا Quest پرو می‌توانند چنین تجربه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهند. سامسونگ نیز زمانی چنین موضوعی را مطرح کرده است که علاقه به واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ترکیبی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۳ هدست واقعیت ترکیبی خود را با قیمت ۳۰۰۰ دلار به بازار عرضه کند. پلی استیشن VR 2 سونی و Vive XR Elite هر دو قرار است در ماه جاری عرضه شوند. سال گذشته میلادی Google I/O را که یک عینک واقعیت افزوده جدید با هدف ترجمه زبان بود، معرفی کرد. همچنین قرار است بازی متا Quest 3 تا پایان سال جاری میلادی عرضه شود.

سامسونگ به غیر از هدست Gear VR خود که چندین نسخه از آن را بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ به بازار عرضه کرد، در این حوزه فعالیت چندانی نداشته است و حالا به نظر می‌رسد می‌خواهد فاز جدیدی را آغاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی