ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

معاون دادستان قم: لایک، هشتگ زدن و عضویت در کانال‌ها مسئولیت قانونی دارد

این مقام مسئول اعتقاد دارد افراد نسبت به فعالیتشان در شبکه‌های اجتماعی، مسئول هستند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی بر ضرورت تبیین مسئولیت افراد در قبال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد. تحریری اعتقاد دارد هر شخص نسبت به تولید محتوا در صفحه خود، محتوای کامنت‌های دیگران در این صفحه و لایک مطالب دیگران مسئولیت قانونی دارد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایرنا، «ابوالفضل تحریری» معاون دادستان قم در امور فضای مجازی، اقدامات مجرمانه در فضای مجازی که منجر به پیگرد قضایی می‌شود را برشمرد و گفت:

«توهین به مقدسات، شخصیت‌ها، باورها، اعتقادات و اقوام، تبلیغ نژادپرستی، تهدید، انتشار اکاذیب، انتشار شایعات، تولید و انتشار اخبار و اطلاعات و تحلیل‌های غیرواقعی از شرایط، پدیده‌ها و حوادث در شبکه‌های مجازی دارای عناوین مجرمانه است که قانون‌گذار برای آن مجازات در نظر گرفته است.»

او با تأکید بر ضرورت تبیین مسئولیت افراد در قبال فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، اعتقاد دارد هر شخص نسبت به تولید محتوا، انتشار و به اشتراک گذاردن مطلب در صفحه خود، محتوای کامنت‌های دیگران در این صفحه و لایک مطالب دیگران مسئولیت قانونی دارد.

به گفته تحریری، مدیریت و عضویت در صفحات گروه‌ها و کانال‌هایی که اقدام به انتشار مطالب غیرقانونی می‌کنند، تگ و هشتگ در راستای فراخوان‌ها و اقدامات گروه‌های غیرقانونی و ضد امنیتی، درج نظرات غیرمجاز سایر افراد در صفحه شخصی خود نیز پیگرد قانونی خواهد داشت.

قرار دادن سیم‌کارت و یا گوشی در اختیار افراد دیگر برای انجام اقدامات مجرمانه، جعل عنوان شخصیت‌ها و افراد شناخته شده از طریق ساخت اکانت‌های جعلی از دیگر اقدامات مجرمانه رایج در صفحات مجازی از قول این مقام مسئول است.

وی به دارندگان صفحات در فضای مجازی نسبت به مسئولیت قانونی تحرکات و اقداماتشان هشدار داد و گفت: «تمامی اقدامات مجرمانه صورت گرفته در فضای مجازی و بستر شبکه‌های اجتماعی در رصد و اشراف کامل دادستانی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان بوده و با متخلفان طبق ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی