ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توقف عرضه دو مدل خودرو در بورس
خودرو

توقف عرضه دنا پلاس و پژو 207 در بورس کالا به‌دلیل غیبت اعضای شورای رقابت!

به‌دلیل غیبت چند تن از اعضای شورای رقابت، تصمیم‌گیری درباره توقف یا ادامه عرضه دو مدل خودرو در بورس به زمان دیگری موکول شد.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

ادامه یا توقف عرضه دو مدل خودرو در بورس کالا هنوز تعیین تکلیف نشده است. درحالی‌که وزیر صمت به عرضه خودروهای پرطرفدار در این پلتفرم مزایده‌ای تأکید دارد، ولی دو خودروی محبوب ایران‌خودرو از ویترین بورس کالا حذف شده‌اند و شورای رقابت باید برای نحوه عرضه آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

چندی پیش معاون اول رئیس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، خواستار لغو عرضه خودروهای دنا، شاهین و پژو ۲۰۷ در پلتفرم بورس کالا شد. قرار بر این بود که با حضور اعضای شورای رقابت جهت تصمیم‌گیری در مورد عرضه دو مدل خودروی متعلق به ایران‌خودرو و همین‌طور شاهین سایپا جلسه‌ای برگزار شود. ولی ظاهراً این جلسه با غیبت چند تن از اعضای شورای رقابت منحل شده و به زمان دیگری موکول شده است.

به گفته رئیس سازمان بورس کشور، مسئله عرضه خودرو در بورس کالا پیچیدگی و ریزه‌کاری‌های بسیاری داشته و احتمالاً فرایند تصمیم‌گیری در مورد ادامه یا توقف عرضه دو مدل خودرو در بورس کالا، با توجه به لزوم مذاکره با شورای عالی رقابت، به درازا می‌کشد. لازم به ذکر است که اعضای شورای رقابت بر سر عرضه خودرو در بورس کالا متفق‌القول نیستند و اختلافاتی میان آن‌ها وجود دارد. بنابراین تا زمانی که این اختلاف‌ها حل نشوند و اعضای شورای رقابت به یک توافق جمعی دست پیدا نکنند، نمی‌توان راجع به زمان عرضه خودروها در بورس کالا اظهارنظر کرد.

اهمال اعضای شورای رقابت درحالی است که نه‌تنها به گفته وزیر صمت، بلکه طبق آمار و ارقام به‌دست‌آمده، بورس کالا به‌عنوان یک راه‌حل موقتی توانسته تا حدی از افزایش التهاب بازار پیشگیری کند. بااین‌حال خودروهای شاهین، دنا و پژو ۲۰۷ جزو خودروهای جدید به‌حساب می‌آیند که نحوه عرضه آن‌ها در دستورالعمل فعلی شورای رقابت مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی