ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل روی مرورگری برای iOS کار می‌کند که قوانین اپل استور را زیر پا می‌گذارد

قوانین اپ استور اپل حکم می‌کند که برنامه‌های مرورگر از موتور WebKit استفاده کنند، اما گوگل با این مرورگر می‌خواهد این رویه را کنار بگذارد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

توسه‌دهندگان Chromium گوگل درحال کار روی یک مرورگر وب آزمایشی برای iOS هستند که محدودیت‌های موتور مرورگر اپل را از بین می‌برد.

براساس گزارش The Register، این مرورگر آزمایشی که به‌طور فعال توسط توسعه‌دهندگان پیگیری می‌شود، از موتور Bling گوگل استفاده می‌کند. بااین‌حال، اگر گوگل بخواهد آن را در اپ استور منتشر کند، روند بررسی اپلیکیشن اپل را پشت سر نمی‌گذارد.

قوانین اپ استور اپل حکم می‌کنند که برنامه‌های مرورگر iOS و iPadOS باید از موتور مرورگر WebKit این شرکت استفاده کنند. درحالی‌که مرورگرهایی مانند کروم و مایکروسافت اج در macOS و ویندوز با پروژه متن‌باز کرومیوم ساخته شده‌اند، نسخه iOS آن‌ها مجبور به استفاده از WebKit اپل هستند که این امر باعث می‌شود رفتاری مشابه با سافاری داشته باشند.

ویژگی‌های مرورگر گوگل برای iOS

براساس کدهای قابل‌مشاهده، برنامه ظاهراً شبیه به شروع ساخت یک مرورگر جایگزین به‌نظر می‌رسد و در این مرحله هنوز فاقد برخی از ویژگی‌های کلیدی است. گوگل ادعا می‌کند که این برنامه صرفاً «یک نمونه آزمایشی با هدف درک جنبه‌های خاصی از عملکرد در iOS است» و «در دسترس کاربران نخواهد بود و ما همچنان از سیاست‌های اپل تبعیت می‌کنیم».

بااین‌حال، گوگل با پروژه آزمایشی مرورگر iOS خود می‌تواند به‌دنبال ایجاد تغییراتی در قوانین پلتفرم اپل باشد که باعث می‌شود یک مرورگر واقعاً داخلی را منتشر کند. محدودیت موتور مرورگر اپل در چند وقت گذشته موضوع بررسی‌های ضدتراست زیادی بوده که اخیراً توسط دولت بایدن انجام شده است و تصویب قانون جدیدی را برای شرکت‌هایی مانند اپل توصیه کرده که به‌موجب آن، از ممنوع‌کردن موتورهای مرورگر جایگزین در پلتفرم این شرکت جلوگیری می‌شود.

در همین رابطه، انتظار می‌رود قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، اپل را مجبور کند تا از سال آینده انتشار استورهای اپلیکیشن شخص ثالث را مجاز نماید و محدودیت‌های موتور مرورگر خود را لغو کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

    ضد تراست؟ آنتی تراست منظورتونه
    نکنه مقاله ترجمه گوگله

مطالب پیشنهادی