ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
کسب و کار

اپل برای شانزدهمین سال متوالی تحسین‌شده‌ترین شرکت جهان لقب گرفت

نشریه فورچون فهرست جدید تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان برای سال 2022 را منتشر کرده است و نام اپل در صدر آن دیده می‌شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

اپل برای شانزدهمین سال متوالی در جایگاه نخست فهرست نشریه فورچون برای تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. این شرکت مانند 15 سال گذشته توانست با رقابت با شرکت‌های بزرگی مثل آمازون و مایکروسافت از جایگاه خود دفاع کند و همچنان تحسین‌شده‌ترین شرکت دنیا لقب بگیرد.

نشریه فورچون هرساله فهرست تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان را منتشر می‌کند و حالا نوبت به فهرست سال 2022 رسیده است. در این فهرست اپل در جایگاه اول قرار دارد، آمازون دوم و رتبه سوم هم به مایکروسافت رسیده است.

در رده‌های بعدی می‌توانیم شرکت Berkshire Hathaway، جی‌پی مورگان و والت دیزنی را ببینیم. شرکت خرده‌فروشی Costco در رده هفتم، فایزر در رده هشتم، آلفابت در رده نهم و امریکن اکسپرس در رده دهم قرار دارند.

اپل در تمام زمینه‌ها اول است

رده‌بندی فورچون براساس شهرت سازمانی و با نظرسنجی از حدود 3700 مدیر ارشد و نظر کارشناسان تهیه می‌شود. تجزیه این فهرست نشان می‌دهد که اپل به‌لطف امتیاز کلی 8.65 در همه زمینه‌ها برتر از رقبا بوده است. بدیهی است که این شرکت در دنیای کامپیوتر هم در صدر فهرست قرار می‌گیرد.

دیگر دسته‌بندی‌ها هم که اپل در آن‌ها صدرنشین بوده است شامل نوآوری، مدیریت افراد، استفاده از دارایی‌های سازمانی، مسئولیت اجتماعی، کیفیت مدیریت، شایستگی مالی، ارزش سرمایه‌گذاری بلندمدت، کیفیت محصولات و خدمات، و رقابت‌مندی جهانی می‌شود.

فورچون می‌گوید: «بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری احتمالاً با دوره نسبتاً سختی روبه‌رو هستند، اما بیست‌وپنجمین نسخه تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان نشان می‌دهد که همتایان این غول‌ها مثل همیشه به این شرکت‌ها احترام می‌گذارند.»

اپل به‌عنوان سازنده محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلف در دوره بلوغ خود به‌سر می‌برد. این شرکت با آیفون حضور پررنگی در بازار موبایل دارد و با مک‌ها در بازار کامپیوتر پاسخگوی نیاز کاربران است. اگرچه ارزش بازار اپل در چند وقت اخیر افت نسبی را تجربه کرده، اما شرایط بازار در‌مجموع نامساعد بوده است. ارزش بازار این شرکت هم‌اکنون 2.45 تریلیون دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی