ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آئودی
اخبار خودرو

تحول در فلسفه طراحی خودرو؛ آئودی به‌جای بدنه، فضای کابین را در اولویت قرار می‌دهد

آئودی که معمولاً اهمیت زیادی به طراحی محصولات خود می‌دهد، اخیراً اعلام کرده است که خودروهای جدید را با محوریت کابین طراحی خواهد کرد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

آئودی به طراحی محصولات زیبا و جذاب شهرت دارد. این برند لوکس آلمانی اعلام کرده است که در آینده خودروهای جدید خود را با محوریت کابین طراحی می‌کند. این موضوع اهمیت زیادی دارد؛ چرا که رویه رایج در صنعت خودرو این است که ابتدا بدنه و سپس کابین و فضای داخلی آن طراحی شود. اما آئودی قصد دارد این فرایند را برعکس کند.

«مارک لیخته»، مدیر طراحی آئودی، اخیراً در حاشیه رونمایی از کانسپت Activesphere و در مصاحبه با نشریه «تاپ گیر» انگلستان به این موضوع اشاره کرده است. وی در این مصاحبه گفت «سید اودِدرا»، مدیر طراحی UI/UX آئودی، این تغییر مهم را پیاده‌سازی خواهد کرد.

مارک لیخته مدیر طراحی آئودی

آقای لیخته در مصاحبه با تاپ گیر گفته است در گذشته فرایند خلق یک خودروی جدید همیشه ثابت بوده و همه‌چیز روی پلتفرمی آماده و موتوری که از قبل حاضرشده، شکل گرفته است. پس از این مرحله، با همکاری دپارتمان فروش و بازاریابی تصمیم گرفته می‌شد که خودرو در چه کلاسی قرار بگیرد و دارای چند صندلی باشد. سپس کار طراحی بدنه و درنهایت طراحی کابین شروع می‌شد.

انقلاب در طراحی خودروهای آینده

مدیر طراحی آئودی اعتقاد دارد در آینده فرایند طراحی کاملاً برعکس خواهد بود. درحقیقت آقای لیخته به‌ همین خاطر سید اوددرا و دپارتمان وی را به‎‌عنوان هسته اصلی طراحی‌های جدید کمپانی تعیین کرده است. از دید آقای لیخته، همه‌چیز در دپارتمان UI/UX شروع شده و همان‌جا به پایان خواهد رسید؛ زیرا مهم‌ترین هدف تجربه استفاده از خودرو است.

سید اوددرا طراح انگلستانی آئودی
سید اوددرا طراح انگلستانی آئودی

نشریه تاپ گیر فرصت مصاحبه با سید اوددرا را نیز پیدا کرده است. آقای اوددرا در این مصاحبه اعلام کرده که تمامی فعالیت‌های آئودی در آینده مبتنی‌ بر اصل «تمرکز بر انسان» خواهد بود. وی می‌گوید دپارتمان وی همه‌چیز را با این سؤال‌های بنیادین آغاز خواهد کرد: نیازهای انسان چه مواردی هستند؟ کاربر به چه چیزی نیاز دارد؟

با مشخص‌شدن پاسخ این سؤالات، تیم طراحی آئودی شروع به ساخت رابط کاربری خواهد کرد تا ارتباطی مناسب بین کاربر و خودرو ایجاد شود. بعد از این، نوبت به طراحی کابین و سپس طراحی بدنه می‌رسد.

داشبورد کانسپت آئودی

خلق کانسپت Activesphere برمبنای فلسفه جدید آئودی

بد نیست بدانید طراحان آئودی کانسپت Activesphere را بر مبنای سیاست جدید ارباب حلقه‌ها خلق کرده‌اند. این کوپه آفرودمحور کابین بسیار پیشرفته‌ای دارد و از چهار صندلی راحت با زیرآرنجی و پشت‌سری بهره می‌برد. همانند سایر کانسپت‌های سری Sphere، داشبورد این مفهومی نیز متحرک است و هنگام رانندگی خودران، داشبورد، پدال‌ها و فرمان در مکان مخصوص مخفی می‌شوند. علاوه‌براین، Activesphere برای هر کدام از سرنشینان یک عینک واقعیت افزوده دارد. با کمک این عینک‌ها و ژست‌های حرکتی، سرنشینان می‌توانند امکانات مختلف را مدیریت کنند.

عینک آئودی

با توجه به جزئیات این مصاحبه، می‌توان نتیجه گرفت که محصولات آئودی در آینده کابینی کمابیش مشابه با کانسپت Activesphere خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی