ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ژاپن
تکنولوژی

ژاپن نیز محدودیت‌هایی را برای صادرات نیمه هادی به چین اعلام کرد

پس از هلند و ایالات متحده، اکنون ژاپن نیز اعلام کرده که محدودیت‌هایی را برای صادرات نیمه هادی به چین اعمال خواهد کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

به گزارش رسانه‌های ژاپنی، این کشور با پیوستن به هلند و ایالات متحده، با محدود کردن صادرات تجهیزات پیشرفته تولید نیمه هادی به چین موافقت کرده است. مقررات جدید ژاپن که قرار است در بهار اجرایی شود، با هدف جلوگیری از توسعه تراشه‌های پیشرفته چین که می‌تواند قابلیت‌های نظامی این کشور را افزایش دهد، طراحی شده‌اند.

تصمیم دولت ژاپن برای محدود کردن صادرات تجهیزات تولید تراشه به چین از طریق اصلاح قانون ارز این کشور انجام خواهد شد. با این حال، در مقررات جدید به طور خاص به چین اشاره نشده تا خطر انتقام از سوی این کشور کاهش پیدا کند.

تبعیت ژاپن از ایالات متحده و هلند برای محدود کردن صادرات چین

در اوایل سال 2022، ایالات متحده محدودیت‌هایی را برای صادرات تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه به چین اعمال کرد. پس از آن دولت بایدن محدودیت‌ها را در سپتامبر 2022 بیشتر کرد تا شامل نیمه هادی‌های مورد استفاده برای هوش مصنوعی نیز شود.

به تبعیت از ایالات متحده، هلند نیز تصمیم گرفت محدودیت‌های مشابهی را اعمال کند. از بین تمام شرکت‌هایی که تحت تأثیر محدودیت‌های اعمال شده توسط هلند قرار گرفته‌اند، ASML مهم‌ترین شرکت است. ASML تنها سازنده ماشین‌های لیتوگرافی فرابنفش است که برای تولید نیمه هادی‌های پیشرفته در سطح جهانی بسیار مهم است.

حالا ژاپن نیز به دلیل فشارهای ایالات متحده و دیگر شرکای تجاری جهانی خود قصد دارد چنین محدودیت‌هایی را اعمال کند. نیکون و توکیو الکترون دو شرکت پیشرو این کشور در صنعت تولید نیمه هادی هستند و تجارت آن‌ها ممکن است تحت تأثیر محدودیت‌های پیشنهاد قرار بگیرد.

«جان کربی»، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید تأیید کرد که مذاکراتی بین مقامات ژاپنی، هلندی و دولت ایالات متحده در مورد «تعدادی از موضوعات مهم هر سه کشور» انجام شده است. کربی اعلام کرد که این گفتگوها شامل موضوعاتی از جمله «ایمنی و امنیت فناوری‌های نوظهور» می‌شود و به محض پایان یافتن مذاکرات، دولت ایالات متحده اعلامیه رسمی خود را اعلام خواهد کرد.

اجرای محدودیت‌های ژاپن و هلند ممکن است مدتی طول بکشد تا به نتیجه برسد. به گفته بلومبرگ، هر دو کشور باید قوانین داخلی خود در این زمینه را آماده کنند و ممکن است این امر ماه‌ها طول بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی