ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرسدس بنز CLS
اخبار خودرو

وقتی زیبایی کافی نیست؛ توقف تولید مرسدس بنز CLS و AMG GT چهار در برای همیشه!

مرسدس بنز استراتژی ساده‌سازی سبد محصولات خود را دنبال می‌کند و قرار است حدود نیمی از تولیدات فعلی این کمپانی حذف شوند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

مرسدس بنز استراتژی ساده‌سازی سبد محصولات خود را دنبال می‌کند، به همین خاطر مدل‌هایی که از فروش مناسبی برخوردار نیستند، ناگزیر باید با خطوط تولید مرسدس خداحافظی کنند. تاکنون S کلاس کوپه، S کلاس کابریولت (سقف بازشونده) و SLC برخی از مدل‌هایی بوده‌اند که قربانی این استراتژی شده‌اند. حالا خبر می‌رسد مرسدس بنز قصد دارد چند مدل دیگر را از سبد محصولات خود حذف کند که CLS یکی از آن‌هاست. استراتژی سبک‌سازی سبد محصولات مرسدس بنز قرار است شامل حال حدود 18 مدل از 33 مدل فعلی شود.

مرسدس بنز

آن‌طور که نشریه «کار اند درایور» از قول منابع داخلی مرسدس بنز گزارش کرده است، CLS ماه‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند؛ زیرا از سال آینده این سدان زیبا تولید نخواهد شد. نکته عجیب اینکه ظاهراً سرنوشتی مشابه در انتظار AMG GT چهار در کوپه است و این سدان جذاب فقط تا اواسط دهه کنونی روی خطوط تولید قرار خواهد داشت.

مرسدس بنز

خطر حذف‌شدن برای استیشن‌های مرسدس بنز

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اوضاع برای مدل‌های استیشن هم چندان مساعد نیست. هرچند مرسدس بنز تاکنون گزارشی رسمی در این رابطه منتشر نکرده است، اما برخی کارشناسان معتقدند 2024 آخرین سال تولید نسخه استیشن E کلاس خواهد بود.

مرسدس بنز

علاوه‌براین، برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارند که تمامی مدل‌های استیشن مرسدس بنز فقط تا پایان این دهه مهمان خطوط تولید خواهند بود. اگر این موضوع درست باشد، باید گفت استیشن C کلاس و CLA شوتینگ بریک در سال‌های پایانی حیات خود هستند. البته گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با عرضه نسل جدید CLA شوتینگ بریک وجود دارد و احتمالاً این خودرو آخرین نسل از نماینده خوش‌استیل اشتوتگارتی‌ها در بازار خودروهای کامپکت خواهد بود. نسل بعدی GLC و CLE کوپه هم سرنوشتی مشابه با این خودرو خواهند داشت.

نشریه کار اند درایور از قول مدیران رده‌بالای مرسدس بنز نقل می‌کند که از 33 اتاق فعلی، تنها 14 اتاق حفظ خواهد شد. همچنین این کمپانی قصد دارد شمار مدل‌های کامپکت را از هفت به چهار مدل کاهش دهد؛ بااین‌حساب باید منتظر حذف مدل‌های بیشتر از خطوط تولید مرسدس بود.

نمای عقب  CLS

خبر خوش برای طرفداران مرسدس بنز اینکه مدل‌های بیشتری با نشان AMG در راه هستند. همچنین این کمپانی در نظر دارد خانواده میباخ را که با استقبال بالایی مواجه است، گسترش دهد. براساس گزارش نشریه کار اند درایور، اشتوتگارتی‌ها قصد دارند مدل نمادین 300 SL گالوینگ را احیا و پیکاپی دو کابین از G کلاس را راهی بازار کنند. تولید یک اسپیدستر قدرتمند بر مبنای SL هم در این گزارش به‌چشم می‌خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی